וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות הממשל: אזרח מקסיקו הוצא להורג

הומברטו לאל גרסיה, אזרח מקסיקו בן 38 שרצח ואנס בת 16 לפני 17 שנה הוצא להורג בטקסס, למרות בקשה של הבית הלבן לדחות את גזר הדין, בטענה שיפגע ביחסים הבינלאומיים של ארה"ב

אזרח מקסיקו בן 38, הומברטו לאל גרסיה, הוצא הלילה (שישי) להורג בטקסס, לאחר שהורשע באונס ורצח של נערה בת 16 לפני 17 שנים. בית המשפט העליון דחה את בקשת הבית הלבן לחוס על חייו עד לסוף השנה. לאל גרסיה הוצא להורג באמצעות הזרקת רעל לדמו.

עוד על הוצאות להורג:

דו"ח אמנסטי: ירידה במספר ההוצאות להורג בעולם
ארה"ב: מספר ההוצאות להורג ירד השנה ב-12%


ממשל אובמה פנה לבית המשפט וטען כי הוצאתו להורג תפגע בהתחייבויות הבינלאומיות של ארה"ב. לאל לא זכה להתייעץ עם נציגים ממדינת מקסיקו, בניגוד לאמנת וינה. לטענת הממשל, הקונגרס העביר חוק האוסר להוציא להורג זרים שהורשעו בפשעים שדינם עונש מוות, מבלי שניתנה להם הגישה לנציגים מארצותיהם. עוד נטען כי הפרה של האמנה הבינלאומית עלולה לפגוע בשיתוף הפעולה עם מקסיקו ומדינות אחרות וביכולת של אמריקאים השוהים בחו"ל ליהנות מסיוע קונסולרי לאחר מעצרם.

כאמור, בית המשפט העליון דחה את הבקשה והחליט לבצע את גזר הדין, ברוב של חמישה תומכים וארבעה מתנגדים. שעה לאחר מכן בוצעה ההוצאה להורג, במהלכה אמר גרסיה: "פגעתי בהרבה אנשים... אני לוקח אחריות מלאה על הכל. אני מצטער על מה שעשיתי. בוא נגמור עם זה". בזמן שהרעל בדמו החל להשפיע הוסיף: "עוד דבר אחד: יחי מקסיקו! יחי מקסיקו!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully