וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינה נגד קצב חסמה כביש ותשלם 3,000 שקלים

גלעד גרוסמן

7.7.2011 / 17:50

עדי וינטר חסמה כביש במסגרת מחאה נגד הסדר הטיעון שנחתם בזמנו עם הנשיא לשעבר. היום גזר עליה בית המשפט קנס בגובה 3,000 שקלים. וינטר שוקלת שלא לשלם את הקנס ולהיכלא ל-3 חודשים

"לא עשיתי שום דבר לא בסדר ואני לא מעוניינת לשתף פעולה עם הענישה הזאת", כך אמרה עדי וינטר, לאחר שבית משפט השלום בתל אביב גזר עליה היום (חמישי) קנס בגובה 3,000 שקלים, אחרי שהורשעה בעקבות הודאתה בעבירה של התקהלות אסורה. וינטר השתתפה בחסימת כביש בתל אביב לאחר הפגנת מחאה על הסדר הטיעון שנחתם בזמנו עם הנשיא לשעבר, משה קצב, ושוקלת לסרב לשלם את הקנס- וכך תידרש לרצות שלושה חודשי מאסר.

עוד בנושא משפט קצב:
פרקליטי קצב בערעור: "לא היה לו סיכוי למשפט צדק"
ההגנה של קצב: מהראיות עולים יחסים רומנטיים בהסכמה
עשרות מפגינים צעדו בתל אביב: "קצב לכלא"

בכתב האישום שהוגש נגד וינטר נטען כי בחודש יוני 2007, בעקבות ההודעה של היועץ המשפטי לממשלה על גיבוש הסדר טיעון עם הנשיא לשעבר קצב, השתתפה וינטר בהפגנה נגד הסדר הטיעון שהתקיימה בכיכר רבין בתל אביב. לאחר מכן, וינטר וכמה עשרות מפגינים נוספים קיימו תהלוכת מחאה לאורך רחוב אבן גבירול, שבמהלכה ישבו על הכביש למספר דקות וחסמו את התנועה. תחילה הואשמה וינטר כי תקפה שוטר, אולם סעיף זה נמחק במסגרת ההסדר.

במהלך המשפט טענה פרקליטתה של וינטר, עו"ד גבי לסקי, כי יש למחוק את כתב האישום בשל הגנה מן הצדק, זאת בעקבות "התנהגות בלתי נסבלת של הרשות", שהסכימה להסדר טיעון מקל במיוחד עם קצב, ולאחר מכן העמידה לדין את מי שמחה על כך. כמו כן, עו"ד לסקי טענה כי הרשעתו של קצב באונס מלמדת כי "מחאתה של הנאשמת התבררה כמוצדקת", ומכאן שהתעקשות התביעה על הרשעתה מהווה התנהגות בלתי נסבלת ושערורייתית.

"אי ציות לחוק הוא לגיטימי"

לאחר הרשעתה ביקשה וינטר להקריא הצהרה שחיברה, אולם השופטת סירבה לאפשר זאת. בהצהרתה כתבה כי "אי-ציות אזרחי הוא חלק לגיטימי ולעיתים אף הכרחי בכל מאבק לשחרור. אף אחד לא רוצה ללכת לכלא. גם אני חוששת, אבל יותר משאני פוחדת מכליאתי אני חוששת מלאטום את לבי".

"אני מוכנה לשלם את המחיר, אני פשוט לא חושבת שזה עונש ראוי", אמרה וינטר בשיחה עם וואלה! חדשות. "אנחנו חיים בחברה מאוד אלימה, שמעדיפה את החזק והרווח הכלכלי על חשבון כל שיקול מוסרי. העובדה שהואשמתי והורשעתי היתה מלכתחילה לא הגיונית, מכיוון שהיה מדובר באחת ההפגנות הכי ראויות שהשתתפתי בהן. העונש משקף גם הוא את העמדה הזאת". לדבריה, החלטת בית המשפט לקבוע שלושה חודשי מאסר במקום תשלום הקנס חורגת מהנורמה. "אחשוב כמה ימים מה לעשות, אתייעץ עם עורכת דיני ואולי גם נערער", היא אומרת. "כרגע הנטייה שלי היא לא לשלם את הקנס, ואם בית המשפט קבע שבגלל זה ארצה שלושה חודשי מאסר, זה מה שיהיה".

למרות העונש, וינטר אינה מתחרטת לרגע על השתתפותה בהפגנה. "אני מאמינה שאי ציות חברתי ומחאה חברתית זה משהו חשוב ביותר, ולהפוך את זה למשהו פלילי זו טעות", היא אומרת. "שינוי חברתי מתרחש כשיש אנשים שעומדים ברחוב וצועקים. מה שלי הפריע בעסקה זה שהמערכת שוב השתיקה נשים. המתלוננות רצו משפט, אבל המערכת לא רצתה. כל כך קשה לעמוד על שלך, וגם את אלה שעושות את זה המערכת משתיקה. היה מאוד ראוי לצאת לרחוב, ובראייה לאחור זה אפילו עוד יותר נכון. חבל לי שיותר אנשים לא צועקים כנגד מה שמפריע להם. אנשים צריכים לצאת ולהפגין בעד מה שהם מאמינים בו ולא לשבת מול הטלוויזיה".

"אכן, עדי הפריעה לתנועה", הוסיפה עו"ד לסקי. "יחד עם זאת, מהותה של ההגנה מן הצדק הינה כי בנסיבות חריגות, מוצדק להימנע מהפעלת ההליך הפלילי. נדמה כי לאחר הרשעת משה קצב היה מקום לזכות את הנאשמת מחמת הגנה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully