וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות לקראת המטס: עשרות שוטרים הוצבו בנתב"ג

איילה חננאל

6.7.2011 / 14:23

השוטרים ממתינים לטיסות מלונדון וממוסקבה שצפויות להגיע בשעות הקרובות ועליהן פעילים פרו-פלסטינים. פעילה במטס לוואלה! חדשות: "מבועתת לחלוטין מהיחס שבו אנו עלולים להיתקל"

מתכוננים לכל תרחיש: עשרות שוטרים הוצבו בצהריים (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון לקראת נחיתתן של טיסות מניו יורק וממוסקבה, עליהן עשויים להיות פעילים פרו-פלסטינים שמשתתפים במטס לעזה.

בתום ישיבת הערכת מצב בנושא המטס, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעילים הצפויים להגיע לישראל ואמר כי "לכל מדינה יש זכות למנוע כניסה של פרובוקטורים ומפרי סדר בתוך גבולותיה, כך נוהגות כל המדינות המתוקנות וכך תפעל ישראל". לדבריו, "יש לפעול בנחישות, אך תוך חיכוך מינימלי. יש לשמור על הסדר ולמנוע שיבוש מהלך החיים התקין של אזרחי ישראל".

עוד על המטס הפרו-פלסטיני:
רה"מ על המטס: "נפעל בנחישות נגד הפרובוקטורים"
גם באוויר: פעילים פרו-פלסטיניים יציפו את נתב"ג
נערכים למטס: המתפרעים ייכלאו, השאר יגורשו מיד

הספינה "מאווי מרמרה" בנמל איסטנבול, באירוע לציון שנה לתקרית המשט לעזה, 30 במאי 2011. רויטרס
"תוכניות כוחניות כאלה עלולות לגרום נזק קשה ומיותר לחלוטין למדינת ישראל". ספינת ה"מרמרה" עליה השתלטו חיילי השייטת לפני שנה/רויטרס

גורמים בירושלים אמרו הבוקר לוואלה! חדשות כי "ישראל נערכת במלוא הרצינות לבלום את מטס ההתרסה. קיים צפי להגעת מאות פעילים פרו-פלסטינים שיגיעו ממדינות העולם ובעיקר מאירופה. אנו נערכים בהתאם בניסיון לבלום את המטס בנחישות, אך בנימוס. כל גורם שינסה לפרוץ את גבולותיה האוויריים של ישראל יטופל במלוא הנחישות".

לעומת זאת, הפעילים הצפויים להשתתף במשט טוענים כי אין להם כל כוונה לעורר חיכוך וכי אינם מעוניינים בפרובוקציה מכל סוג. דונה בויד, תושבת מדינת אורגון בארה"ב ואחות במקצועה, הבהירה זאת ואמרה, כי "אין לי כל מידע על כוונה לנהוג באלימות בשדה התעופה". בויד הוסיפה בשיחה עם וואלה! חדשות כי "אני מבועתת לחלוטין מהיחס שבו אנו עלולים להיתקל מצד הרשויות הישראליות. משהו בשיקול הדעת שלהן פגום. בחיי, אני בסך הכל אזרחית אמריקאית רגילה; אני מצביעה לדמוקרטים, משתתפת מדי פעם בעצרת פוליטית, אבל רוב הזמן, פשוט חייתי את 'החלום האמריקאי'. זה השתנה כשהייתי בעזה, וגיליתי מה המצב שם. כעת אני גם חשה חובה לדבר בשמם של הפלסטינים, בייחוד כאזרחית אמריקאית".

שוטרים בנתב"ג , הערכות לקראת הגעת פעילים פרו פלסטינים במחאה על הסגר על עזה, יולי 2011. אורי לנץ
"אנו נערכים בהתאם בניסיון לבלום את המטס בנחישות, אך בנימוס". עשרות שוטרים ממתינים בנתב"ג לנחיתת המטוסים/אורי לנץ

בתוך כך, תנועת "גוש שלום" שלחה היום מכתב לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', בתגובה להתבטאותו לפיה המטס הוא פרובוקציה והפעילים שלוקחים בו חלק הם "חוליגנים". במכתב הפציר דובר הארגון, אדם קלר, בשר אהרונוביץ' כי ינהג באיפוק כלפי פעילי המטס והסביר כי לא מדובר בפעולה בעלת כוונות אלימות. "מטרת ביקורם היא להתארח אצל הפלסטינים". באשר לכוונה להציב אלפי שוטרים בשדה התעופה נכתב, כי "תוכניות כוחניות כאלה עלולות לגרום נזק קשה ומיותר לחלוטין למדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully