וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים למטס: המתפרעים ייכלאו, השאר יגורשו מיד

פנחס וולף, מערכת וואלה! חדשות

5.7.2011 / 0:05

במשרד לביטחון הפנים נערכים לקראת האפשרות שנמל התעופה בן גוריון יוצף ביום שישי במאות פעילים שימחו "נגד הכיבוש". גורמים מקצועיים מעריכים כי אירועי ה"מרמרה" לא יחזרו על עצמם

תאגיד כאן

המוכנות של גורמי הביטחון להתמודדות עם המטס הפרו-פלסטיני שמתוכנן להגיע לישראל ביום שישי מחולקת למספר מדרגים. גורמים במשרד לביטחון הפנים סיפרו אמש (שלישי) לוואלה! חדשות, לאחר ישיבת ההיערכות עם השר יצחק אהרונוביץ', כי קיימים שלושה מדרגי פעילות: מי שהגורמים הישראלים יזהו אותו כאחד מאנשי המטס עוד לפני יציאתו ממדינת מוצאו, תימנע ממנו העלייה למטוס.

מקרב הפעילים שכבר יצליחו לעלות על המטוס וינחתו בישראל, הצפי הוא שניתן לחלק אותם לשני סוגים: הסוג הקל יותר לטפל בו הוא זה שינסה להפר את הסדר, אולם לא ישתמש באלימות ולא יבצע פרובוקציות. האנשים בקבוצה זאת יועברו ישירות למטוס חזרה למדינתם. הפרובוקטורים נכנסים למה שמכנים במשרד לביטחון הפנים כ"ציר הבעיות", והטיפול בהם יהיה נוקשה יותר. אלה יועברו ל"מתקן הסירוב" הממוקם בנתב"ג או שיועברו לשירות בתי הסוהר, שם ישהו עד לסיום הליך ההרחקה שיתבצע על ידי משרד הפנים.

ההערכה היא שלא תהיה אלימות קיצונית כמו שהייתה במשט ה"מרמרה" אשתקד. הגורמים המקצועיים יוצאים מנקודת הנחה שאלו שמגיעים עם מטוס כבר נבדקו במדינת מוצאם, ובשל כך הם לא יוכלו להחזיק חומרים מסוכנים. לכן כוחות אכיפת החוק מתכוונים לנהוג בהם בצורה עדינה יחסית, שתתאים גם לנשים, ילדים ומבוגרים. עם זאת, הגורמים במשרד לביטחון הפנים הבהירו כי הם נערכים גם לאפשרות פחות סבירה של אלימות קיצונית, ולדבריהם, מקרה כזה יטופל ביד קשה.

בדיון אמש השתתפו גם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, נציגי משרדי המשפטים, התחבורה והחוץ, רשות שדות התעופה ואל על. כל גורם הציג את היערכות הגוף אותו הוא מייצג. על פי הנחיית אהרונוביץ', נמל התעופה בן גוריון ימשיך לעבוד כרגיל. הערכות מצב נוספות יתקיימו על ידי מפכ"ל המשטרה ומחוז מרכז במשטרה.

עוד בנושא:

גם באוויר: פעילים פרו-פלסטיניים יציפו את נתב"ג

עדכון ראשון: 22:55

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully