וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס והרב הראשי נפגשו: "להימנע מקיצוניות"

מוטי לוי

6.7.2011 / 14:00

בפגישתם שוחחו אודות המתיחות בשל מעצרם של הרבנים ליאור ויוסף. הנשיא פרס ביקש מהרב עמאר לסייע במניעת אמירות קיצוניות. הרב עמאר: "היום יותר מתמיד על הרבנים להיזהר בדבריהם"

נשיא המדינה שמעון פרס אירח היום (רביעי) במשכנו את הרב הראשי לישראל שלמה עמאר, וביקש ממנו להשתמש בסמכותו כדי לשמור על שלטון החוק ואחדות העם. הפגישה נערכה על רקע מעצר הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף בשבוע האחרון, לחקירה בחשד להסתה על רקע תמיכתם בספר "תורת המלך" שעוסק בהלכות הריגת גויים.

בפתח הפגישה הודה הרב עמאר לנשיא על ההזמנה ועל רצונו הכן לפעול להרגעת הרוחות ולמנוע קיטוב וקיצוניות. הנשיא הדגיש בדבריו כי שלטון החוק הוא הבסיס לקיום המדינה, וכולם צריכים להיות שווים בפני החוק. הנשיא הוסיף כי לרבני ישראל כמנהיגיו הרוחניים של הציבור ישנה אחריות גדולה לשמר עקרונות אלו, ולהימנע מאמירה או פרשנות קיצונית, שפוגעת בחוסן המוסרי של המדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לרבני ישראל ישנה אחריות גדולה להימנע מאמירה או פרשנות קיצונית, שפוגעת בחוסן המוסרי של המדינה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב עמאר נענה לבקשת הנשיא, ואמר כי "אנחנו מבקשים מהציבור להתרחק מכל דבר קיצוני, שמביא לידי קלקול ב?אמת. על פי הרמב"ם, הדרך הראויה היא דרך האמצע, שהיא שביל הזהב". הרב ציין עוד כי היום יותר מתמיד, על הרבנים ומנהיגי הציבור להיות זהירים בדבריהם, כדי שצעירים נלהבים לא יגררו בעקבות הדברים לעשיית מעשים קשים וקיצוניים.

הרב ציין כי לפני מספר חודשים הוא פנה למשטרה ולרבנים המעורבים בפרשה, והציע לערוך בירור בלשכתו על מנת לשמור על כבוד הרבנים, ולמנוע את העימות החזיתי בין השניים. לצערו, חרף נכונות מצד הרשויות, הדבר לא יצא אל הפועל.

עוד באותו נושא:
הרב יעקב יוסף נחקר ושוחרר
הרב דב ליאור נחקר ושוחרר
הרבנים תומכים בליאור ויוסף - הח"כים הדתיים פחות
פעילי ימין חסמו כבישים בירושלים, חמישה נעצרו

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully