וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין חסמו כבישים בירושלים, חמישה נעצרו

מוטי לוי

5.7.2011 / 0:00

בתום הפגנת הכוח שערכו לרבנים ליאור ויוסף מול בית המשפט העליון, חסמו פעילי ימין צירים מרכזיים בבירה. הפעילים הבעירו צמיגים והמשטרה פיזרה אותם ועצרה כמה מהם

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עשרות פעילי ימין חסמו אמש (שני) מספר צירי מפתח בירושלים, בתום עצרת התמיכה ברבנים דב ליאור ויעקב יוסף, שעוכבו לחקירה בשבוע שעבר בחשד שהסיתו לגזענות. הפעילים חוסמים כבישים ברחבי העיר, מבית המשפט העליון, בו נערכה העצרת, ועד לכניסה לעיר. במקביל, הבעירו מתפרעים אחרים צמיגים בשכונת גבעת שאול בעיר והמשטרה פועלת לפזרם באמצעות זרנוקי מים. כוחות המשטרה, הכוללים גם שוטרים רבים של משמר הגבול וכוחות פרשים, הצליחו לבודד את הפעילים, ועצרו חמישה מהם, בהם קטין אחד.

מעצר הרבנים ליאור ויוסף - כותרות אחרונות:
הרב שאר ישוב כהן: מעצר הרב ליאור - פגיעה בכבוד העם
הרב מלמד: "מעצר הרב ליאור - דיבה אנטישמית"
המפכ"ל על מעצר הרב ליאור: נמצה חקירה עם כל חשוד

חסימות כבישים בגשר המיתרים בכניסה לירושלים לאחר עצרת התמיכה בדב ליאור ויעקב יוסף, יולי 2011. עומר מירון
המשטרה פיזרה את המפגינים באמצעות זרנוקי מים. ירושלים, הערב/עומר מירון

מוקדם יותר ערכו כ-1,000 פעילי ימין עצרת גדולה מול בית המשפט העליון, אליה הגיעו גם תלמידי ישיבות גבוהות ותלמידי ישיבות הסדר מכל רחבי הארץ, וזאת במחאה על מעצר הרבנים. מנגד, הפגינו מספר פעילי שמאל מתנועת "ישראל חופשית" שהניפו שלטים עליהם נכתב: "הרב ליאור = לנו חושך" ו-"גדולים בתורת הגזע".

הרב ליאור, שנשא דברים בעצרת, פתח את דבריו בפנייה עוקצנית לאנשי הפרקליטות ולמשטרה, ואמר כי הוא "רוצה להגיד ברכת יישר כוח לכל אלה שתרמו בעקיפין ושלא ביודעין לעוררות הציבור בעניין כבוד התורה, והמבין יבין. אחרת, כולם היו ישנים". בהמשך אמר ליאור כי "לא ייתכן שייבחרו רבנים עם אחריות פסיקה לציבור, ובתחומים מסוימים הם לא יוכלו להביע דעה. צריכים להגיד את התורה כמו שהיא, והתורה שלנו עמדה במבחן מזה אלפי שנים. אם ישנן שאלות בנושאים מסוימים, ודאי שרבני ישראל צריכים להביע את דעתם, ולא לחשוש שזה לא ימצא חן בעיני אחרים". גם הרב יעקב יוסף נשא דברים באירוע, ואמר כי "הם רוצים לפצל אותנו לשני עמים, עם דתי ועם אחר. אנחנו לא רוצים בזה. כולנו עם אחד".

בהפגנה השתתפו גם כמה עשרות רבנים המזוהים עם הימין הקיצוני וכן כאלה הנתפסים כמתונים יותר. "שי ניצן הצליח לאחד את כל גווני הציונות הדתית. האובססיה שלו כלפי רבנים וכלפי תורת ישראל רק גורמת לכך שבציבור שלנו מתאחדים כאשר מבינים שמדובר בפרקליטות שמאלנית קיצונית", אמר פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר לפני ההפגנה כי "תחושת האפליה והקיפוח היא שהובילה להפגנה. בפרקליטות חייבים להבין שלא נישאר אדישים נוכח ההתנהלות המפלה של סתימת פיות לרבנים מחד וחופש ביטוי מוחלט לפרופסורים מהשמאל מנגד. הפרקליטות איננה מעל החוק, בוודאי לא מעל התורה, וחבל ששר המשפטים יעקב נאמן לא הסביר זאת כבר ביומו הראשון במשרד המשפטים".

(עדכון ראשון: 22:00, 04.07.11)

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully