וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה ביממה: חיל האוויר הפציץ ברצועת עזה

יהושע בריינר

6.7.2011 / 0:24

מטוס של חיל האוויר ירה טיל לעבר מנהרת הברחות סמוך לשכונת סג'עיה. הפלסטינים מדווחים על פצוע מהירי והרס למבנה. אמש נהרגו 2 פלסטינים, שלטענת צה"ל התכוונו לשגר רקטות לעבר ישראל

חיל האוויר הפציץ אמש (שלישי) מנהרת הברחה במרכז הרצועה, מזרחית לעיר עזה. סמוך לשעה 23:30, הפלסטינים דיווחו כי מטוס F-16 ירה שני טילים לעבר מבנים בשכונת סג'עיה, וכי אחד מהם פגע במבנה וגרם לו נזק רב. פלסטיני אחד נפצע מהירי ופונה לבית החולים. עוד דווח כי מטוסים רבים וכלי טיס של חיל האוויר המשיכו לחוג בשמי השכונה, זמן רב לאחר התקיפה. דובר צה"ל אישר את הדיווח על התקיפה, ומסר כי היא בוצעה כתגובה לירי הרקטות לעבר שטח ישראל שהתבצע בימים האחרונים.

מנהרה שצה"ל חשף ברצועת עזה. דובר צה"ל
צה"ל טוען שהמנהרות לא משמשות להעברת מזון או תרופות, אלא לשינוע אמצעי לחימה/דובר צה"ל

זו התקיפה השנייה ביממה האחרונה ברצועת עזה. מוקדם יותר אתמול נהרגו שני פלסטינים בתקיפה של כלי-טיס ישראלי, שאף הוא הפציץ במרכז הרצועה. המתים זוהו כמוחמד ג'אזר וכאמל אבו-מועמר, החברים בארגון אל-תחוויד. מצה"ל נמסר כי קודם לירי לעברם, השניים התכוונו לשגר רקטות לעבר ישראל. הפלסטינים הכחישו את הטענות, וטענו כי השניים רק התקרבו לגדר המערכת ולא הייתה להם כוונה חבלנית. לאחר התקיפה, ירו פלסטינים בדרום הרצועה מנשק קל לעבר ישראל, ואדם שנסע ברכבו נפצע פצעים קל מרסיסים.

גם לפני שבועיים תקף חיל האוויר מנהרת הברחות במרכז הרצועה, בתגובה לירי רקטות כמה שעות קודם לכן. בתקיפה ההיא, לא דיווחו הפלסטינים על נפגעים בקרבם. לדברי הפלסטינים, המנהרות משמשות אותם להעברת מזון ותרופות לעזה, הנמצאת תחת מצור ונתונה במשבר הומינטרי. נתוני צה"ל, מנגד, מצביעים כי המנהרות משמשות להברחות מחבלים משני עברי הגבול ולשינוע אמצעי נפץ וחומרים לייצור רקטות. דובר צה"ל מקפיד להבהיר כי חמאס הוא "האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה, ולשימור השקט בה".

לפנייה לכתב: joshjosh@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully