וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרצים חוששים מסטודנטים שרודפים אותם פוליטית"

רקטור אוני' בן גוריון מזהיר כי ארגוני ימין מעודדים סטודנטים "להפליל" מרצים בקורסים, ושהכנסת מגבה את התופעה. לדבריו, יש מרצים שמסרבים להעביר קורסים מחשש שתלמידים יקליטו אותם

רקטור אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' צבי הכהן, השתתף אמש (שלישי) בדיון בנושא חופש הביטוי האקדמי, והתריע במהלכו כי מרצים פנו אליו, והביעו חשש מפני רדיפה פוליטית מצד הסטודנטים. בכנס שנערך בבית העיתונאים בתל אביב, אמר הכהן כי יש מרצים שאמרו כי הם אף מסרבים להעביר קורסים, מחשש שהסטודנטים "יקליטו ויפלילו" אותם. אותם מרצים, לדברי הכהן, מלמדים בפקולטות למדעי החברה והרוח, וחוששים להתבטא באמירות שנתפשות בקרב הסטודנטים כבעלות נטייה שמאלנית כביכול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרופ' הכהן: "האוניברסיטה עשתה יותר מכל הארגנים האלה גם יחד"./מערכת וואלה!, צילום מסך

"איך מרצה יכול להעביר קורס עם חשש כזה? בתחומי הסוציולוגיה ומדעי המדינה תמיד יש אמירות שמוצאות מהקשרן, ולא תמיד מובנות בהקשר של הסיטואציה שבהן נאמרו", אמר הכהן. "מדובר בפגיעה חמורה ביותר בחופש הביטוי. ישנם ארגונים שנותנים גיבוי לאותם סטודנטים, ואותו גיבוי בא לידי ביטוי גם בכנסת. איך אני יכול לגבות מרצה שפונה אליי עם החשש הזה?". לדבריו, "אוניברסיטת בן גוריון עשתה הרבה יותר מכל אותם הארגונים גם יחד למען המדינה ופיתוח הנגב. אני לא מרגיש נוח עם הרצון של אותם מרצים לבוא ולהתגונן".

חבר הכנסת אלכס מילר (ישראל ביתנו), שהשתתף גם הוא בכנס, הגיב לדבריו של הכהן, ואמר כי אוניברסיטת בן גוריון "נוהגת בצביעות". לטענתו, "לא סתם הוגשו עתירות בבתי משפט נגד חוסר נכונותה של האוניברסיטה להגביל מרצים, שחרגו מגבולות חופש הביטוי, ושפגעו באקדמיה ובמדינת ישראל".

עדכון ראשון: 22:42

לפניות לכתב: boby1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully