וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ראש העיר קלנסוואה סחט באיומים ולקח שוחד

גלעד גרוסמן

5.7.2011 / 9:55

על פי כתב האישום, מחמוד חדיגה וסגנו, שלחו צלם לתעד את חבר המועצה עימו היו מסוכסכים כשהוא במצב אינטימי עם אישה ואיימו לפרסם את התמונות אם לא ייענה לדרישותיהם

כתב אישום נוסף הוגש נגד ראש רשות מקומית בישראל: לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה הוגש היום (שלישי) כתב אישום נגד ראש עיריית קלנסוואה, מחמוד חדיגה, הנאשם כי ניסה לסחוט באיומים את אחד מחברי מועצת העיר, על רקע מחלוקות שהתגלעו ביניהם. מעצרו של חדיגה הוארך עד להחלטה נוספת בעניינו.

על פי כתב האישום, ראש העירייה שלח צלם שיתעד את חבר המועצה "הסורר", איאד מרעי, כשהוא מצב אינטימי עם אישה המקורבת אל חדיגה עצמו, ולאחר מכן סחט אותו באמצעות התמונות. לחדיגה מיוחסים סעיפי אישום של קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים ואיומים, תקיפת עובד ציבור, שוחד, מרמה והפרת אמונים. נגד יועצו של חדיגה, יוסף מרעי, אשר סייע לו במעשים, הוגש גם כן כתב אישום.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכות הדין יעל עצמון ורחל אבישר מפרקליטות מחוז מרכז, חדיגה פנה אל האישה וביקש ממנה ליצור קשר טלפוני עם איאד, להזדהות בשם בדוי ולקבוע עמו פגישה במהלכה תחבק ותנשק אותו. האישה אכן יצרה קשר עם איאד, הציגה עצמה כעיתונאית ואכן קבעה עימו פגישה. בשלב זה עדכן חדיגה את יועצו יוסף מרעי בפרטים, וביקש ממנו לארגן צלם שיצלם את הפגישה, וכך אכן עשה.

עוד באותו נושא:
הוארך מעצרו של ראש עיריית קלנסווה החשוד בסחיטה

"תלכלכך עליי - ואחתוך לך את הלשון"

הצלם הגיע למקום הפגישה, וצילם את האישה ואת איאד מחובקים. לאחר מכן, נפגש יוסף מרעי עם חבר המועצה, הראה לו את התמונות, ואמר לו כי אם לא יצביע בעד הצעת ראש העיר בעניין שהיה ביניהם במחלוקת, יראה יוסף מרעי את התמונות לרעייתו של איאד. בשלב מסוים הגיע חדיגה עצמו לפגישה, ובהמשך אף סטר לאיאד. בהזדמנות אחרת, איימו שני הנאשמים על איאד, ויוסף מרעי אף אמר לו: "אם תלכלך עליי בכל מקום, אני אחתוך לך את הלשון".

בנוסף, כתב האישום מייחס לחדיגה לקיחת שוחד בגובה של 5,000 דולרים מקבלן שעיריית קלנסוואה הייתה חייבת לו 750 אלף שקלים. על פי כתב האישום, חדיגה התנה את העברת החוב בקבלת השוחד. כמו כן, חדיגה נאשם גם במרמה ובהפרת אמונים, לאחר שלטענת הפרקליטות מיגן את ביתו בעלות של 67 אלף שקלים, וניסה לגרום לכך שהעירייה תממן את ההתקנה.

"מעשיהם של המשיבים באישום הראשון מצביעים על התנהגות בריונית, כאשר המשיבים ניצלו את מעמדם הבכיר בעירייה כדי לסחוט באיומים בדרך בזויה חבר מועצה". עוד נכתב, כי "המעשים המיוחסים לחדיגה בשני האישומים האחרים מצביעים על התנהלות חמורה, שיטתית ומתמשכת", וכי חדיגה בחר לנהל את ענייני העירייה "בדרך עבריינית, ולא בחל בשום אמצעי כדי להשיג את מטרותיו ואת רווחיו האישיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully