וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צה"ל לא יפרסם זהותם של קצינים לוחמים

המדיניות הנהוגה בחיל האוויר וביחידות המובחרות צפויה להגיע גם ליתר החילות, כך פורסם ב"מעריב". ועדה מיוחדת תמליץ לטשטש פניהם של קצינים מדרגת סא"ל ומעלה

ועדה מיוחדת שהוקמה בצה"ל צפויה לפרסם בקרוב את מסקנותיה, לפיהן יומלץ להסתיר את זהותם של קצינים בדרגת סגן אלוף ומעלה, כך פירסם הבוקר (שלישי) העיתון "מעריב". על פי הפרסום, בדומה לנוהל הקיים בחיל האוויר וביחידות המובחרות, יטושטשו גם פניהם של הקצינים, ובעיקר קצינים במערך הלוחם, ויזוהו באות בודדת בלבד.

הוועדה שהוקמה מגורמים מבצעיים, אנשי ביטחון מידע ומומחים למשפט בינלאומי, תמליץ על השינוי כחלק מהחשש בצה"ל שקצינים אלה יהיו נתונים לתביעות בינלאומיות.

"אנחנו לא מסתירים אותם מהציבור", אמר קצין בכיר בצה"ל לעיתון, "אבל בהחלט הכוונה היא להגן עליהם משפטית ולשמור עליהם מפני פגיעה פיזית. הבקרה המשפטית הבינלאומית היא חלק משדה הקרב כיום, בין אם נרצה ובין אם לאו", הוסיף.

הוועדה צפויה לקבוע מדיניות פרסום אחידה גם במצבי מלחמה כמו מבצע "עופרת יצוקה" או מלחמת לבנון השנייה. בין היתר, נבחנת האפשרות להגדלת החשיפה של קצינים בדרג פיקוד מסוים ואילו הגבלה יתרה על הפרטים המורשים לפרסום של קצינים בשכבת פיקוד שונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully