וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: יוכחדו גמלים שנפיחותיהם מזיקות?

הסיבה להצעה, שיזמה "המחלקה לשינוי אקלים ואנרגיה יעילה", היא פליטת פחמן דו חמצני שגורמת להתחממות גלובלית. בהתאחדות הבינלאומית לחקר גמלים זעמו: "רעיון טיפשי, איוולת מדעית"

סוף לגמלים האוסטרלים? איגוד מדעני הגמלים העולמי הודיע אמש (שני) בזעם כי יאבק בכוונתה של אוסטרליה להרוג גמלים, שנפיחותיהם מזיקות לסביבה בכך שמוסיפות להתחממות הגלובלית. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

"הרעיון הוא שגוי וטיפשי, איוולת מדעית", אמר ראש התאחדות חקר הגמלים הבינלאומית. לדבריו, הגמלים נענשים על בעיות שיצרו בני האדם בעצמם, והוסיף כי "אנו מקווים כי אוסטרליה תעלה פתרונות טובים ומתוחכמים יותר מאשר הכחדת גמלים".

אילוסטרציה. ShutterStock
נפיחותיהם מזיקות לאיכות הסביבה?/ShutterStock

את ההצעה להרוג גמלים יזמה "המחלקה לשינויי אקלים וצריכת אנרגיה יעילה" באוסטרליה, כחלק ממערך חשיבה לגבי הפחתת תפוסת הפחמן הדו חמצני. מספרם של הגמלים במדינה עומד על כ-1.2 מיליון, וכל אחד מהם אחראי על הפצת טון פחמן דו חמצני בשנה, על פי ההערכות שהובאו לידי המחלקה. על כן, הוצע במסגרת מערך החשיבה לירות בגמלים דרך מסוקים או לשחוט אותם בבתי מטבחיים.

לעומתה, טענה התאחדות חקר הגמלים הבינלאומית כי המסקנות אליהן הגיעה אוסטרליה הן מגוחכות, "הערכת כמות הפחמן הדו חמצני שפולטים גמלים התבססה על אומדן הפליטה של בקר, וכמות הפחמן אשר פולטים גמלים קטנה בהרבה מזו הנפלטת על ידי בקר". היא אף ביקש להדגיש כי "צריך לראות בגמלים משאב יוצא דופן בסביבה צחיחה, וכי יש להפיק מהם תועלת כמו מזון, עור, תיירות ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully