וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך תדון מחר בפיקוח על מכוני הפסיכומטרי

3.7.2011 / 22:40

הוועדה צפויה להתנות את פתיחתו של מכון ללימודי פסיכומטרי בעמידה במספר תנאי יסוד, ומבנה המכון יידרש לעמוד בסטנדרטים בטיחותיים. עוד ידונו הח"כים באכיפת חוק הפיקוח על המכונים

ועדת החינוך של הכנסת תדון מחר (שני) באישור תקנות הפיקוח על הבחינה הפסיכומטרית, ועל יישומו של חוק הפיקוח על מכונים פסיכומטריים שנחקק לפני שלוש שנים, אך כמעט ולא מיושם בפועל. בין היתר, על פי התקנות, מעתה לא יוכל כל גורם פרטי או תאגידי לפתוח מכון המכשיר תלמידים לבחינה, ופתיחה מסוג זה תותנה בעמידה במספר תנאי יסוד. כמו כן, המכונים יידרשו לפרסם את תנאי ההתקשרות המלאים איתם בכל דרך אפשרית כדי למנוע מצב של גבייה מיותרת על חשבונם של התלמידים. זאת ועוד, מעמדו החוקי של בעל המכון ייבחן על ידי משרד החינוך ומבנה המכון יידרש לעמוד בסטנדרטים בטיחותיים-עסקיים כגון תקינות מערכות חשמל, אישורים הנדסיים שונים ואישור כבאות.

עוד על הבחינה הפסיכומטרית:
המטרה: לעבור את הפסיכומטרי בשלום
”חיבור בפסיכומטרי יפגע בציונים ובתלמידים”
להיות מורה לפסיכומטרי

חוק הפיקוח הסדיר בפעם הראשונה את תחום ההכנה לבחינה הפסיכומטרית, וקיבע בה שלושה אלמנטים מרכזיים: פרסום תקנון ותנאי התקנון לבחינה, חובת העמידה בתנאי הבטיחות במכוני הפסיכומטרי ופרסום הבחינה הפסיכומטרית על ידי המרכז הארצי לבחינות ולהערכה בכל מועד (עד לחיקיקה, הבחינות לא פורסמו והיו סודיות). חשוב לציין, כי מבין כל הוראות החוק, האלמנט היחידי שמומש עד כה היה פרסום הבחינה על ידי המרכז הארצי.

עוד קבע החוק שאושר כי דמי הביטול יהיו פרוגרסיביים, בהתאם למשך התקופה בה ניצל את העסקה והגיע לקורס, וכן כי התלמיד יוכל לבטל את התשלום עד 30 יום ממועד הרשמתו לקורס. כמו כן, בחוק נקבע כי על משרד החינוך להנפיק רישיון מוסד לכל מכון פסיכומטרי, על מנת שיוכל לערוך קורסים לבחינה. יש לציין כי החוק לא מחייב את המכונים לעמוד בתנאים - אלא שהם מתנים את יכולתו של המכון לבקש מלקוחותיו את כספי הפיקדון הצבאי של חיילים משוחררים, המהווים למעלה מ-50% מהשוק. במלים אחרות, אין חובה של ממש לעמוד בתנאי החוק - אלא שרק בעמידה בהם יוכל מכון פסיכומטרי לאפשר ללקוחותיו תשלום באמצעות הפיקדון.התקנות החדשות, שיידונו מחר, באות לשים קץ למצב זה ולהתנות את פעילותו של המכון באישור משרד החינוך.

"אין התייחסות לנושאים מהותיים הרבה יותר"

מנכ"ל מכון "סמארט", ערן שטיין, מוצא בתקנות שיידונו מחר בוועדה מספר פגמים. "התקנות החדשות קובעות את פרסום תנאי ההתקשרות עם המכון, אבל לא קובעות שהפרסום יהיה בהתאם להוראות החוק מבחינת תוכנית לימודים. הן קובעות שצריך לפרסם את התקנון, אבל לא את תוכנו, שחייב להיות על פי החוק, כך שלפי התקנות אפשר לפרסם כל תקנון שהוא וזה מספיק". לדבריו, "יש לוודא שהאישור יינתן לכל סניף וסניף של מכון פסיכומטרי, אחרת יעברו אישורים בין הסניפים - מכון יוציא רישיון לסניף תל אביב ויעביר אותו בין שאר הסניפים".

סוגיה נוספת שמטרידה את שטיין נוגעת לגודל כיתת הלימוד במכון. "אין התייחסות לנושאים מהותיים הרבה יותר, כמו מספר תלמידים בכיתה. כל אחד יכול להכניס 40-50 איש לכיתה ולהשתמש בכסף ציבורי לצורך כך, מה שלא מגן על טובת התלמידים", לדבריו.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully