וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר הרב יוסף: "אחרי שנהיה הרוב, נחקור הפושעים"

מוטי לוי

3.7.2011 / 10:30

בימין הגיבו בחריפות למעצרו של הרב יעקב יוסף, שנחשד בהסתה. בשעה 14:00 צפויה להתקיים עצרת תמיכה של חסידי הרב מול ביתו בירושלים. ראש הממשלה: "איש לא מעל החוק"

"ממשלת נתניהו איבדה את הלגיטימיות המוסרית שלה, בכך שחטפה את 'גדול ישראל'. זהו פשע שעם ישראל לא יסלח עליו", כך אמר הבוקר (ראשון) יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ בתגובה למעצרו של הרב יעקב יוסף. כ"ץ הוסיף כי הוא מעודד את תלמידי הישיבות להתאסף סביב ביתו של הרב יוסף בירושלים - "ולהביע את הערצתם והערכתם לגאון ישראל". "אנחנו עומדים לנצח", אמר כ"ץ, "נמשיך לגדול עד ליום שנהיה הרוב במדינה. נחוקק חוקים שבאמצעותם נחקור את כל מי שפשע בשם הקליקה של בית המשפט והפרקליטות, וישב על צווארו של העם היהודי".

המשטרה עצרה הבוקר לחקירה את הרב יעקב יוסף, בנו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף. הרב נעצר כשחזר ברכבו עם בנו מתפילה סמוך לביתו שברחוב שמואל הנביא בירושלים בחשד בהסתה בעקבות תמיכתו בספר "תורת המלך". הוא הועבר למשרדי המטה הארצי בירושלים ולאחר חקירה קצרה שוחרר.

עוד על הרב יוסף ו"תורת המלך":
הדיווח על מעצרו הצפוי של הרב יוסף
בנו של הרב עובדיה: פרס ישראל למחבר "תורת המלך"
הרב ליאור: "לא זקוקים לאישור הקומיסר לפרסום ספרים"

שיעור של הרב יעקוב יוסף בירושלים, יוני 2011. עומר מירון
נעצר כשחזר עם בנו מתפילה בחשד בהסתה בעקבות תמיכתו בספר "תורת המלך". הרב יעקב יוסף/עומר מירון

גם בנו של הרב, עמרם, עודד את הציבור להפגין באמרו כי "המשטרה ביצעה את המעצר בבוקר על מנת למנוע מהציבור להפגין, אבל הציבור ייצא לרחובות. לא ראינו שפתחו חקירה כנגד מרצים באוניברסיטת בן גוריון שקראו להרוג מתנחלים ולא נגד אנשי אקדמיה אלא רק נגד אנשי ימין, רבנים ואנשי ארץ ישראל".

אכן, בעקבות המעצר, נעצרו שלושה צעירים יהודים, ככל הנראה חסידיו של הרב יוסף, החשודים בניסיון לחסום את דרכה של הרכבת הקלה בדרך חיים בר-לב בבירה במחאה על מעצר הרב. מהמשטרה נמסר עוד כי מוקדם יותר ניסו צעירים אחרים לחסום בפחי אשפה רחוב הסמוך לבית הרב יוסף וכן הוצתו צמיגים במקום. בשעה 14:00 צפויה להתקיים עצרת מחאה של חסידי הרב מול ביתו בירושלים.

בפתח ישיבת הממשלה השבועית התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למעצר הרב יוסף ואמר כי " ישראל היא מדינת חוק, איש לא מעל החוק ואני תובע מכל אזרח ואזרח לכבד את החוק". גם השר מיכאל איתן הגיב למעצר והבהיר כי "כאשר המשטרה חוקרת, לא הנחקר קובע אם הוא מגיע או לא. אזרח טוב ובמיוחד רבנים וחברי כנסת הם הראשונים שצריכים לבוא ללא שאלות וללא תנאים. עצם הסירוב להגיע לחקירה זו קריאת תיגר נגד שלטון החוק".

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, אמר כי "למרבה הצער, אין אפילו מראית עין של שוויון וצדק במערכת אכיפת החוק בישראל". לדברי אליהו, מעצרו הקצר של הרב יוסף יביא ל"מחאה גדולה ואמיתית". אליהו הוסיף כי הוא מקווה ש"בעתיד יהיה כאן משפט צדק, כי במקום שאין שוויון, אין צדק". הרב שלמה אבינר, מבכירי רבני הציונות הדתית, הציג גישה מסוייגת לפרשה כאשר אמר הבוקר כי "תורת המלך" הוא "ספר בעייתי מאוד, יש בו דברים לא נכונים וצריך להתווכח איתם", אך הוסיף ואמר על מעצר המשטרה את הרב כי "זו לא השיטה לעצור אותם".

השתתפו בהכנת הידיעה: פנחס וולף ויהושע בריינר

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully