וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של הרב עובדיה: פרס ישראל למחבר "תורת המלך"

מוטי לוי

16.2.2011 / 22:37

בשיעור משותף עם הרב דב ליאור, נגדו עומד צו מעצר בחשד להסתה, אמר הרב יעקב יוסף כי אין חובה לציית להוראות המדינה, שמפלה בין רבנים לאנשי אקדמיה

הרב יעקב יוסף, בנו הגדול של מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס הרב עובדיה יוסף, אמר אמש (רביעי) במהלך שיעור כי הרב יצחק שפירא, מחברו של הספר "תורת מלך" העוסק בהלכות הריגת גויים בעת מלחמה, צריך לקבל פרס ישראל על ספרו. לדבריו, כל הספר בנוי על פרק בספרו של אביו, הרב עובדיה יוסף, לפיו "גוי שאינו מקיים שבע מצוות בני נוח אין לו זכות קיום". על כך אמר הרב יוסף כי מאחר שאביו קיבל על ספריו פרס ישראל, גם שפירא צריך לקבל את הפרס.

הדברים נאמרו במהלך שיעור משותף שקיים הרב יוסף עם רבה של חברון הרב דב ליאור, כאות תמיכה והזדהות עמו, בשכונת הבוכרים בירושלים. כנגד ליאור הוצא בשבועות האחרונים צו מעצר, לאחר שבחצי השנה האחרונה הוא סרב להתייצב לחקירה בחשד להסתה בעקבות הסכמה שנתן לספר "תורת מלך". יצויין, כי גם הרב יעקב יוסף זומן לחקירה בפרשה.

בשיעור עצמו אמר הרב ליאור, כי "על ממשלת ישראל להכריז ריבונות על השטחים הכבושים". הרב ליאור הוסיף כי "אין לנו עם מי לעשות שלום" וכי "אין לסגת משטחים בארץ ישראל בשביל שלום".

הרב יוסף הסביר בחלק שלו של השיעור כי מאחר ומדינת ישראל לא נוהגת בשוויון בין רבנים ולבין אנשי אקדמיה במתן חופש ביטוי, אין חובה לציית להוראותיה של המדינה מאחר ולא חלה עליה ההלכה של "דינא דמלכותא דינא". יוסף השווה במהלך דבריו בין הפרקליטות במדינת ישראל לזו שבאירן ותמה "אם באירן יש פרקליטות האם כל מה שהם אומרים זה קדוש?". יוסף איים גם כי בעקבות ההפליה בין רבנים לאנשי אקדמיה בנוגע לחופש הביטוי חיילים דתיים יימנעו מלהתגייס לצה"ל מאחר ואין חובה לשרת את המדינה מצד "דינא דמלכותא דינא".

בסיום השיעור סיפר הרב יוסף כי בימים אלה מקדם ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) חוק לפיו לרבנים תוענק חסינות במתן פסקי הלכה וזאת בכדי "שלא יהיה לאנשים חסרי דעת אפשרות להעליל רשע".

עדכון ראשון: 22:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully