וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי רוח: להדיח את ח"כ רותם שתמך ברב ליאור

אנשי רוח שיגרו אמש מכתב ליו"ר הכנסת בו הם קוראים לו להדיח את ח"כ דוד רותם מתפקידו כראש ועדת חוקה לאחר שהביע הזדהות עם דבריו של הרב דב ליאור, התבטאות הנוגדת לטענתם את תפקידו

קבוצה של 32 אנשי רוח שלחה אמש (שבת) מכתב ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בו הם קוראים להדחתו המיידית של יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו). קריאתם של אנשי הרוח, ביניהם השחקנית חנה מרון, הצלם אלכס ליבק, הפסל דני קרוון, הסופר ואיש הרדיו ספי רכלבסקי, הסופר יורם קניוק, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, אלון ליאל, ואנשי אקדמיה, אמנים ואנשי תרבות ורוח אחרים, הגיעה בעקבות חתימתו של ח"כ רותם על מכתב הזדהות עם הרב דב ליאור בשבוע שעבר.

בתוכן מכתבם נטען כי "יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט הוא תפקיד בעל חשיבות עצומה בדמוקרטיה הישראלית" וכי "מעשיו של דוד רותם השבוע פוסלים אותו באופן מוחלט לתפקידו". עוד נכתב כי "הסתה זו של רותם מבהירה שתפקידו המרכזי בגל החקיקה הגזעני והאנטי-דמוקרטי איננו מקרי, והוא חלק מפעולה שיטתית נגד שלטון החוק בישראל".

החתומים על המכתב פנו לריבלין, וכתבו כי "אנו מצפים שכמי שמופקד על כבוד כנסת ישראל, לא תוכל במשמרתך כיושב ראש הכנסת להשאיר מצב זה על כנו תוך התעלמות מהנזק הבלתי הפיך שהוא גורם למחוקק בלב הדמוקרטיה".

עותק ממכתבם של אנשי הרוח נשלח לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר החוץ, אביגדור ליברמן, לנשיא המדינה, שמעון פרס, לנשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, ולראשי הסיעות בכנסת, בו הם כותבים שהחליטו לכתוב אותו כי "השתיקה מול רמיסת החוק וההסתה כבר עלתה לנו בראש ממשלה אחד", וכי "לדעתנו הנושא חשוב ביותר".

עוד באותו נושא:
ליאור: "לא רואה בדבריי עבירה, ולכן לא שיתפתי פעולה"
נתניהו על מעצר הרב ליאור: "החוק חל על כולם"
לבני תקפה את נתניהו: "יש הסתה ואתה שותק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully