וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: נחנך הגשר הארוך ביותר בעולם מעל מים

שיא עולמי חדש נשבר בסין: הגשר הארוך ביותר בעולם מעל מים. הגשר, המחבר בין הצד המזרחי של עיר החוף קינגדאו ובין פרברי העיר צ'ינגדאו, "חטף" את התואר המרשים מהגשר שבלואיזיאנה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

בסין נחנך אתמול (חמישי) הגשר הארוך ביותר בעולם העובר מעל מים. אורכו של הגשר הוא 42.4 קילומטרים, כולם מעל המים, והוא מחבר בין הצד המזרחי של עיר החוף קינגדאו ובין הפרברים של העיר צ'ינגדאו, במפרץ ג'יאוג'הו.

עבודות הבנייה של הגשר ארכו ארבע שנים, והרשויות בסין מסרו כי ביום שני האחרון הוא עבר את כל מבחני הבנייה הדרושים. הגשר, שנתמך על ידי למעלה מ-5,200 עמודים, ארוך בארבעה קילומטרים מהגשר בלואיזיאנה שבארצות הברית, שהחזיק בתואר הגשר הארוך ביותר בעולם עד היום, כך דווח ב-BBC.

סין חונכת את הגשר הארוך בעולם, המחבר את העיר צ'ינגדאו לפרבר הואנגדאו, 30 ביוני 2011. רויטרס
אורך הגשר 42.4 ק"מ, כולו מעל מים. הגשר בצ'ינגדאו, סין/רויטרס

בפרויקט כולו הושקעו כמיליארד דולרים וחצי, והרשויות צופות כי הוא ישמש יותר מ-30 אלף מכוניות מידי יום. אך למרות ההשקעה העצומה, הגשר יקצר את הנסיעה בין הערים שבקצותיו בכ-30 דקות בלבד.

על אף שהגשר שבר את שיא הגשר הארוך ביותר בעולם באופן מרשים ביותר, לא בטוח שהוא יחזיק בתואר עוד הרבה זמן: בסין שוקדים משנת 2009 על בניית גשר ארוך יותר שיקשר בין המחוז הדרומי גואנגדונג, אזור התעשייה המרכזי של סין, עם הונג קונג ומקאו. עדיין ישנה נחמה לגשר שנחנך היום היות ורק 35 קילומטרים מהגשר הנוסף, שצפוי להיפתח בשנת 2016, ייבנו מעל מים.

(עדכון ראשון: 21:45)

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • גשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully