וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן על מתקפת הימין נגדו: "נפעל ללא משוא פנים"

גלעד גרוסמן ומוטי לוי

30.6.2011 / 19:44

שר המשפטים הגיב על המתקפה המילולית בה נתקל במערת המכפלה והביע זעזוע מ"חילול שם שמים ברבים". לדבריו, ההתפרעויות לא ימנעו ממערכת המשפט להמשיך בפעולתה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

שר המשפטים יעקב נאמן התייחס הערב (חמישי) למתקפה המילולית בה נתקל בהגיעו להתפלל הבוקר במערת המכפלה בחברון. ממשרדו של נאמן נמסר כי הוא היה מזועזע מהאירוע ומ"חילול שם שמים ברבים" וכי "התפרעויות חמורות מעין אלה לא תמנענה ממערכת המשפט והצדק במדינת ישראל מלהמשיך ולפעול ללא משוא פנים. שר המשפטים סובר כי המתפרעים במערת המכפלה התעלמו מדברי חז"ל שקבעו כי 'הנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים', עליהם נאמר בספר שופטים 'ואוהביו כצאת השמש בגבורתו'".

במכתב ששלח לארגון פרקליטי המדינה, שדרש כי יגנה את המתקפה על שי ניצן, הסביר שר המשפטים כי "דרכי בעבודתי הציבורית איננה להגיב על כל דבר פרסום, בין אם הפרסום נעשה על ידי חברי כנסת משיקולים פוליטיים ובין על ידי גורמים אחרים בעלי עניין, אך עקב חומרת האירועים, החלטתי לחרוג ממנהגי והוצאתי היום הודעה לתקשורת".

שר המשפטים הותקף הבוקר מילולית על ידי פעילי ימין שהתגודדו מסביבו וצעקו לעברו: "פגעת בכבוד התורה, פגעת ברב ליאור", בהתייחסם למעצרו של הרב דב ליאור שנעצר לאחר שנתן את הסכמתו לספר "תורת המלך". עוד קראו לעברו המתפללים: "איך אין לך בושה להראות את פניך כאן?". המתפללים סירבו לשתף את השר בתפילה ובשל כך הוא נאלץ להתפלל לבדו כשהוא מוקף במאבטחיו האישיים ובשוטרי משמר הגבול השוהים במתחם בדרך קבע.

עוד באותו נושא:
השר נאמן הותקף מילולית בחברון: "ביזית את התורה"
הפרקליטים לשר המשפטים: "גנה המתקפה על שי ניצן"
בימין סימנו את האחראי למעצר הרב ליאור: "ניצן - אויב התורה"

"המכשולים שמציבה ישראל בפני הגיור - אסון"

בתוך כך השתתף היום נאמן בטקס סיום בית מדרש לרבנים בענייני גיור בבית מורשה בירושלים, במסגרתו סיימו 20 רבני שכונה וקהילות לימודי גרות מקיפים. שר המשפטים אשר נאם באירוע קרא לממשלה לקבל החלטה על מינוי רבנים מתנדבים למערך בתי הדין לגיור במדינת ישראל וציין כי: "המכשולים שמציבה מדינת ישראל בפני הגיור הם אסון לאומי".

השר הזכיר כי התבקש על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכהן כיו"ר ועדה בנושא גיור שהגיעה למסקנה על הקמת מכון ללימודי יהדות והקמת בתי דין מיוחדים לגיור. השר הדגיש עוד כי הרבנות הראשית אשר התבקשה לאשר את מסקנות הוועדה דחתה אותן בגלל הסעיף הראשון המורה על הקמת מכון ללימודי יהדות. "הרבנות הראשית אשמה במצב הקיים היום במדינת ישראל. ואני מבקש שלא יגידו שאשמים חוגים אחרים. הרבנות הראשית היא זאת שדחתה את החלטת הוועדה וזה כתב אישום חמור מאוד שאני נושא בלבי למעלה מ-10 שנים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully