וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע מיליונים: "הרשויות לא מנעו רצח אמי"

גלעד גרוסמן

30.6.2011 / 13:28

בשנת 2008 דקר למוות אבי דר, הלוקה בנפשו, את בעלת דירתו ציפורה נחמו. בנה של נחמו תובע כעת את הפסיכיאטר והרשויות, שלדבריו ידעו על בעיותיו הנפשיות של דר, אולם לא מנעו את הרצח

כשנתיים לאחר שאמו נרצחה באכזריות, הגיש אתמול (רביעי) ינון נחמו, בנה של ציפורה נחמו, תביעת מיליונים נגד הרוצח אבי דר, נגד הפסיכיאטר שטיפל בדר ונגד המדינה, שלטענתו לא מנעו את הרצח על אף שידעו על הבעיות הנפשיות של דר.

דר, המעורער בנפשו, שכר דירה מנחמו בירושלים. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, דר היה מסוכסך עם נחמו בשל עניינים הקשורים לתחזוקת הדירה, ובשלב מסוים היא ביקשה ממנו לעזוב את הדירה.

באוגוסט 2009 היא הגיעה לדירה כדי להראות אותה לדיירים חלופיים. דר נעל את הדלת אחריהם, החל לריב עם נחמו ובשלב מסוים נטל סכין קומנדו, הצמיד את נחמו לקיר והחל לחתוך את פניה ולדקור אותה למוות בכל חלקי גופה. כחודשיים לאחר הגשת כתב האישום, בוטלו האישומים נגדו לאחר שנקבע כי הוא איננו כשיר לעמוד לדין, מכיוון שהוא סובל מסכיזופרניה פרנואידית ממושכת וכרונית, והוא נשלח למוסד פסיכיאטרי.

בשנת 2006 נקבע כי "אין סימנים של אלימות"

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אסף פוזנר, נטען כי כבר כ-25 שנה לפני הרצח התגלו בעיותיו הנפשיות של דר, כאשר בגיל 18 ניסה להתאבד. עוד נטען בתביעה, כי כבר בראשית שנות האלפיים תקף מספר פעמים את שכניו, ובין השאר ניסה להשליך את אחד משכניו מהגג ותקף אישה בהריון. זאת, משום שסבר ששכניו הם סוכני משטרה ושב"כ המנסים להוציא אותו מדעתו ולהכניסו לכלא. בהמשך, כשהתגורר בארצות הברית, סבר שה-FBI רודף אחריו.

כבר בשנת 2006 נקבע כי דר סובל מסכיזופרניה, והומלץ על אשפוזו. לאחר שחרורו, הומלץ על מעקב כפוי שכלל מתן תרופות. למרות זאת, טוען בנה של נחמו, דר המשיך להתנכל לשכניו. כארבעה חודשים לפני הרצח, נכתב בתביעה, יצר הפסיכיאטר קשר עם דר, אך דר סירב להיפגש עמו. הפסיכיאטר המחוזי אמר לעו"ד שייצג את השכנים כי כאשר אדם עבריין ומסכן את הציבור, הכתובת היא המשטרה ובית המשפט ולא הפסיכיאטר המחוזי. דר נבדק לבסוף על ידי פסיכיאטר, שקבע כי "מדובר באדם עם רקע של הפרעה נפשית שפועל תחת השפעת מחלתו; אך למרות זאת אין מקום לאשפוז כפוי או לטיפול כפוי, כי אין סימנים של אלימות".

הבן טוען שהפסיכיאטר שבדק את דר והמוסדות השונים שטיפלו בו במשך השנים התרשלו בכך שלא הורו על אשפוזו בכפייה, לא בדקו את העבר הרפואי שלו והתעלמו מכך שהוא אינו נוטל תרופות. עוד נטען, כי גם המשטרה לא פעלה כראוי למרות התלונות הרבות נגד דר. כל הגורמים הללו, נטען בתביעה, היו יכולים למנוע את הרצח.

כעת תובע הבן 875 אלף שקלים על אובדן הכנסותיה של האם, חצי מיליון שקלים על בית שתכננה לבנות וכן פיצוי על הסבל שנגרם לה וכן הפסדים נוספים. "המנוחה מתה תוך סבל וכאב מרובים, כאשר היא סובלת מדקירות חוזרות ונשנות, ומנסה להיחלץ מידי דר, ותוך שהיא מכירה - ולו גם לזמן קצר – בכך שחייה למעשה מגיעים לקיצם ברגעים אלה ממש, וכי לא תזכה יותר לראות את בני משפחתה", נכתב בתביעה. "מדובר במוות אכזרי ביותר, המלווה בסבל פיזי ונפשי. למותר לציין כי רגעים אלו נמדדים בשניות, ואף בחלקיקי שניות, כי כל שניה או חלק ממנה נראה כשנות דור. כגודל הכאב והסבל, כך צריך להיות גובה הפיצוי".

עוד על פרשת הרצח:
בוטלו האישומים נגד החשוד ברצח נחמו
חוות דעת: רוצח נחמו אינו כשיר לעמוד לדין
אבי דר: "”אני לא משוגע, רוצה לעמוד לדין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully