וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק רב נשפך לנחל צין, חשש לנזק בלתי הפיך

רמי שני

29.6.2011 / 10:08

במהלך עבודות תשתית על צינור הנפט אילת-אשקלון סמוך לשדה בוקר נפגע הצינור ודלק סילוני רב נשפך לתוך נחל צין. אנשי רשות הטבע והגנים פועלים למנוע התפשטות הדלק וחדירתו למי התהום

אנשי רשות הטבע והגנים פועלים בשעות האחרונות (רביעי) לבלימת אלפי ליטרים של דלק סילוני שנשפכו לנחל צין באזור שדה בוקר במהלך עבודות של חברת קו צינור הנפט אילת-אשקלון. הדלק דלף לנחל בקטע שבבקעת צין, בחלק העמוק של ערוץ הנחל בין הקיבוץ לבין מדרשת שדה בוקר וקבר בן גוריון. במהלך העבודה, פגע אחד הכלים בצינור וגרם לו שבר. הדלק החל להישפך אל אדמת ערוץ הנחל ועד סכירתו, נשפכו לתוך הערוץ כמויות גדולות של דלק.

עוד בנושא:

בפעם השנייה ביומיים: נפט דלף למפרץ אילת
דלק נפלט לחופי אילת, אין סכנה לשמורת האלמוגים

תמונות מדליפת הנפט , דלק סילוני בנגב, יוני 2011. צחי אולייניק, רשות הטבע והגנים
אנשי הרשות מנסים לעצור את זרימת החומר ולמנוע ממנו להתפזר בתוך השמורה, הבוקר/רשות הטבע והגנים, צחי אולייניק

אנשי הרשות שהגיעו למקום הצביעו על נזק רב שנגרם לנחל. "יש כאן כמות עצומה של דלק וזה יפגע בצורה משמעותית בצמחייה של הנחל באזור הזה", הסביר רביב שפירא, מנהל מחוז הדרום של הרשות. אנשי הרשות אומרים כי ייתכן ויווצר נזק בלתי הפיך לצמחיית השמורה.

אנשי הרשות מנסים לעצור את זרימת החומר ולמנוע ממנו להתפזר בתוך השמורה. בין היתר, מנסים אנשי הרשות לאסוף את הדלק הנוזלי לתוך מכליות. כמו כן מבצעים העובדים חפירות שונות כדי למנוע מהדלק הנוזלי לחלחל לתוך מי התהום.

תמונות מדליפת הנפט , דלק סילוני בנגב, יוני 2011. צחי אולייניק, רשות הטבע והגנים
תמונות מדליפת הנפט , דלק סילוני בנגב, יוני 2011/רשות הטבע והגנים, צחי אולייניק

מחברת קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון) נמסר בתגובה כי "בזמן שיפור פעולות קו בדרום כשלושה קילומטרים דרומית משדה בוקר, ציוד כבד (באגר) של קבלן חיצוני עזב את אזור השיפוץ בקו, ובהוראת פקח רשות הטבע והגנים, חפר מספר מאות מטרים מאיזור השיפוץ ופגע בקו צינור לא פעיל שהכיל דלק סילוני. החברה על פי הנהלים, הפעילה את נהלי החירום סגרה מגופים ובודדה את קטע הצינור, והנזילה נעצרה. כעת חברת קצא"א שואבת את הדלק ותתחיל בהליכי תיקון ותחזוקה של השטח ותחזיר המצב לקדמותו וזאת בתאום מלא עם גורמי המשרד להגנת הסביבה והגורמים הרלוונטיים השונים".

בתגובה לפגיעה בקו הנפט בסמוך לשמורת צין, אומר הבוקר שמוליק ריפמן, ראש מועצת רמת הנגב: "התרעתי באחרונה מספר פעמים בפני הגורמים הרלוונטיים על הסכנות הטמונות בקווי הנפט העוברים בשטח השיפוט של המועצה האזורית רמת הנגב. כבר לפני חודש נרשמו מקרי גניבה של דלק באזור, והיום אנו נאלצים להתמודד עם האסון האקולוגי לשמורת צין. אני קורא לקצ"א להפסיק מיידית את העבודות, לבדוק את ההתנהלות ולהכין תקציב לטיפול מיידי בנזק ולארגון מחדש של הקווים העוברים באזור, על מנת שאסונות כאלה לא יישנו. המועצה האזורית רמת הנגב תפעל לסייע לגורמים הרלוונטיים בכל האמצעים העומדים לרשותה, על מנת לצמצם את הנזק ולהחזיר את פנינת הטבע לקדמותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully