וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם שכר עם מרצי המכללות, ללא הסגל הזוטר

29.6.2011 / 10:44

ההסכם יאפשר את תגמולם של חברי הסגל הבכיר בלבד, המהווים כ-25% מכלל המרצים במכללות האקדמיות. חברי הסגל הזוטר זועמים: "הרפורמה בהשכלה הגבוהה מתעלמת משדרת המרצים העיקרית"

לראשונה בהיסטוריה של מערכת ההשכלה בישראל, חותמו היום (רביעי) שר החינוך, גדעון סער, וראשי הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, על הסכם קיבוצי מיוחד המסדיר את תנאי העסקתם של חברי הסגל האקדמי הבכיר במכללות. ההסכם יאפשר את תגמולם של 1,600 חברי הסגל הבכיר, העוסקים בפעילות מחקרית, באמצעות הפחתת שעות הוראה והגדלת תוספות שכר בגין מצוינות, נסיעות לכנסים ולהשתלמויות.

מאז נודע על חתימתו הצפויה של הסכם המכללות, התקבלו בארגוני הסגל האקדמי הזוטר פניות של מרצים אקדמאים המתקוממים על ההסכם, המתעלם מהם לחלוטין. מערכת ההשכלה הגבוהה מבוססת על מרצים המועסקים כסגל זוטר או כמורים מן החוץ, ושכבה קטנה (25% במכללות, כ-33% באוניברסיטאות) המועסקים כסגל בכיר.

75% מהמרצים במכללות הם חברי סגל זוטר

חברי סגל זוטר ומורים מן החוץ באוניברסיטאות עובדים באופן טיפוסי גם במכללות, גם שם כמורים מן החוץ, לרוב ללא זכויות סוציאליות או אקדמיות, והם מועסקים במשך שמונה חודשים בשנה. במסמך עמדה שהוגש לות"ת בנובמבר 2010 המליץ הפורום המתאם ליישם את הסכם "עמיתי ההוראה" מהאוניברסיטאות גם במכללות. הסכם זה אינו פותר את סוגיית הביטחון התעסוקתי, אולם הוא מסדיר העסקה של 12 חודשי שכר וזכויות סוציאליות מלאות. למרבה הצער, עד כה הות"ת אינו מיישם את ההסכם במכללות. כאמור, כיום 75% מהמרצים האקדמאים במכללות הם מורים מן החוץ או חברי סגל זוטר.

השר סער הביע בעבר ביקורת רבה על שרת החינוך הקודמת יולי תמיר על כך שהיא לא חתמה במקביל הסכם עם שני ארגוני המורים ואמר כי זו הייתה טעות לא לחתום עם הסתדרות המורים בראשות וסרמן ועם הארגון רן ארז על רפורמה באותו זמן. בועז אומר כי היום הוא פועל בעצם באותה בדרך וחותם רק עם הסגל הבכיר שמהווים 25 % בלבד מהסגל האקדמי.

"יו"ר המל"ג, פרופ' מנואל טרכטנברג, ממשיך להתעלם משדרת המרצים העיקרית באוניברסיטאות ובמכללות - הסגל האקדמי הזוטר והמורים מן החוץ", אומרת יו"ר הפורום המתאם בסגל הזוטר, ד"ר אסתר סרוק, "הרפורמה בהשכלה הגבוהה מתעלמת מאוכלוסייה זו לחלוטין, וכך גם הסכם השכר במכללות. נראה שפרופ' טרכטנבטרג עדיין מקווה שאלו ייעלמו יום אחד".

מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר בתגובה: "בימים אלה מתנהל משא ומתן בין הנהלת האוניברסיטאות ונציגות הסגל הזוטר באוניברסיטאות בסיוע והשתתפות הות"ת. אנו מקווים כי המשא ומתן יבשיל להסכם בימים הקרובים, כפי שסוכם לאחרונה עם נציגות הסגל הבכיר באוניברסיטאות ובמכללות".

כתבות נוספות בנושא:
כ-10,000 מכסות לסטודנטים יתווספו למכללות
מחקר: גביית יתר על שמירה במוסדות אקדמיים
תקציב המכללות יגדל השנה לכמיליארד שקל

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully