וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם התמונות של צ'אווס יפריכו השמועות על מצבו?

29.6.2011 / 4:44

ממשלות ונצואלה וקובה פירסמו תמונות חדשות של הנשיא צ'אווס בביה"ח, על מנת להזים השמועות על מצבו הקריטי. בדיווח לא צויין התאריך המדויק בו הן צולמו, וישנם כאלה שנותרו ספקנים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ממשלות ונצואלה וקובה פירסמו הלילה (רביעי) תמונות עדכניות של נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, על מנת להפריך את השמועות על מצבו הקריטי. צ'אווס התאשפז בבית החולים בהאוונה שבקובה בתחילת החודש לצורך ניתוח באגן, ולא נראה בציבור כבר מעל שבועיים וחצי. בתמונות החדשות, כמו בתמונות קודמות שפורסמו ב-17 ביוני, נראה צ'אווס יחד עם ידידו, שליט קובה לשעבר פידל קסטרו. הפעם גם סופק קטע וידאו קצר בו נראה צ'אווס.

"התמונות נועדו להרגיע את האזרחים", אמר שר ההסברה, אנדרס איזרה, בראיון טלוויזיוני. "לכל אלה שהעלו ספוקלציות על בריאותו - הנה הוא לפניכם", הוסיף השר, אולם לא ציין בדבריו מתי בדיוק צולמו התמונות וכן קטע הוידאו ששודר בכיכובו של הנשיא, כשהוא נראה מהלך על רגליו. העיתונאים בשידור הסכימו כי הנשיא אכן נראה במצב טוב יותר מאשר בסדרת התמונות הקודמת, שפורסמה לאחר הניתוח. יש לציין, עם זאת, כי הן צ'אווס והן קסטרו לובשים בתמונות החדשות בדיוק את אותם הבגדים שלבשו בתמונות הקודמות - ויש מי שחושד כי הן צולמו למעשה באותה הזדמנות.

תמונה עדכנית של נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, בבית החולים בו הוא מאושפז בהוואנה, קובה, יחד עם פידל קסטרו, שנמסרו לפרסום ב-28 ביוני 2011. לא ברור מתי צולמה. רויטרס
צ'אווס, קסטרו וידידות בבית החולים/רויטרס

ביום שני כתב סגן שר החוץ, טמיר פוראס, בחשבון הטוויטר שלו, כי "הנשיא מחלים היטב מהניתוח שעבר. האויבים שלו יכולים להפסיק לחלום על מותו, וידידו יכולים להפסיק לדאוג".

יו"ר הפרלמנט, פרננדו סוטו רוחאס, הוסיף כי "בעזרת השם, הוא יהיה איתנו כאן בחזרה ב-5 ביולי". בהתייחס לאפשרות שצ'אווס, שבחודש הבא ימלאו לו 57, לוקה בסרטן, אמר סוטו רוחאס כי אם זה היה המצב, "הייתי הראשון לדווח על כך לאומה". גם סגן הנשיא אליאס חאווה, הממלא את מקומו של צ'אווס בהעדרו, הבטיח כי הוא ישוב בקרוב. "אנשי הימין הפוליטי, בוונצואלה ובעולם, משתגעים עכשיו, מחככים את ידיהם", אמר. "הם אפילו מדברים על מות הנשיא. הם חושפים עצמם כפשיסטים אנטי-דמוקרטיים".

מנגד, ההשערות והשמועות ממשיכות, וכלי התקשורת ברחבי העולם עדיין מעלים ספקות לגבי מצבו הבריאותי. בתחילת השבוע האשימה אופוזיציה בוונצואלה את הממשלה בהטעיית הציבור, בכך שאינה מספקת מידע ברור על מצבו של הנשיא. "הממשלה מועלת במחויבותה החוקתית ליידע את הציבור", אמר מיגל אנחל רודריגז, חבר פרלמנט מהאופוזיציה.

מצבו הבריאותי של צ'אווס - כותרות אחרונות:
דיווח: ”הוגו צ’אווס נמצא במצב קריטי"
מקורבי צ’אווס: ”הוא בסדר, אל תחלמו על מותו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully