וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: בעל מבנה לא חוקי שייהרס יקנס, לא בשטחים

פנחס וולף

28.6.2011 / 0:27

הצעת חוק קובעת שתושבי השטחים הם היחידים שלא יחויבו בהוצאות על הריסת בתים לא-חוקיים, כדי לחסוך קנסות מפלסטינים, ובעיקר - מהמתנחלים. ח"כ א-סנע: גזענות ללא בושה שתוביל לפיצוץ

ועדת החוקה של הכנסת אישרה אמש (שני) להכנה לקריאה שנייה ושלישית, הצעת החוק הקובעת כי הריסת מבנה שאינו חוקי תמומן על ידי בעליו. את הצעת החוק יזמה חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), והיא קובעת כי לבית המשפט תוענק זכות לפסוק כמה ייאלץ לשלם מי שביתו ייהרס.

לדברי קירשנבאום, הצעת החוק נועדה לספק "מענה הולם לבעיית הבנייה הלא חוקית בישראל". היא טוענת כי "שלוש הבעיות שסומנו בתחום הבנייה הבלתי-חוקית על ידי ועדת זיילר הן חוסר הרתעה, חוסר ענישה מספקת ובעיית אכיפה קשה נגד העוברים על החוק". לדברי הח"כית, הצעת החוק נותנת מענה לבעיות אלה, ומעניקה לרשויות כלים להתמודד עם עברייני הבנייה. קירשנבאום הוסיפה כי "הבנייה הבלתי-חוקית הפכה למכת מדינה, בעיקר באזור הנגב והגליל. נדמה כי אין דין ואין דיין".

עם זאת, ועדת החוקה אישרה את הסתייגותו של יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין, הקובעת כי לא ניתן יהיה להחיל את החוק בשטחים. לדבריו, "ידוע כי ביהודה ושומרון קבלת החלטה על הריסת מבנים בלתי חוקיים, במיוחד לגבי המתיישבים היהודים, היא הרבה יותר קלה ולעתים אף ללא הליכים משפטיים כפי שנוהגים בתוך גבולות המדינה". אלקין, שחושש כי מתנחלים יחויבו בהוצאות על הריסת מבנים בעת פינוי מאחזים בצווים שמנפיק שר הביטחון, אהוד ברק, אמר: "מצאתי לנכון להחריג את כל מתיישבי יהודה ושומרון, יהודים ופלסטינים, מהחוק המקורי".

א-סנע: השתן עלה להם לראש

בתגובה לדברים, אמר ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) לוואלה! חדשות כי "בהצעת החוק הזו, כל המסכות נפלו. זו גזענות ללא בושה, חוצפה ועריצות של הרוב, וללא מעצורים. השתן עלה לאנשים האלה לראש, הם איבדו את השפיות. יצר הכוחנות העביר אותם על דעתם, והם רומסים נורמות בסיסיות". לדברי א-סנע, "מי שאשם בבנייה הלא-חוקית במגזר הערבי היא הממשלה, שמקימה יישובים ליהודים ומתעלמת מצורכי הערבים. זו מדיניות פושעת, ומענישים את הקורבן. אני מזהיר מפני התפרצות הר געש. המשך המגמה הדורסנית והכוחנית יוביל לפיצוץ".

עוד באותו נושא:
הריסת בתים באל עראקיב בפעם ה-11
עצורים ופצועים במהלך הריסת מבנים בחוות גלעד
עימותים במהלך הריסת מבנים לא חוקיים במזרח ירושלים

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully