וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מסוקים של חיל האוויר כמעט הגיעו לידי אירן?

יהושע בריינר

26.6.2011 / 17:13

כחודש לאחר שספרד הצליחה לסכל מכירה של מסוקים ששימשו בעבר את חיל האוויר הישראלי לאירן, טוענים במשרד הביטחון כי בתחילה אישרה ארה"ב שהמסוקים ישמשו לפעולות כיבוי בלבד

משרד הביטחון פרסם הערב (ראשון) פרטים נוספים אודות ההצלחה של משטרת ספרד, שסיכלה לפני כחודש מכירה של תשעה מסוקי אנפה שהיו בעבר בחיל האוויר לידיים אירניות. מממצאי חיל האוויר עולה כי במהלך שנת 2005, סיכם משרד הביטחון על מכירת 16 מסוקי אנפה שיצאו משימוש בחיל לטובת חברת ESP השבדית. לטובת העסקה המדוברת אישרה ארה"ב את העברת המסוקים למטרת פעולות של כיבוי אש ושלושה מהם הועברו לשבדיה בתחילת 2006.

במהלך אותה שנה חתמה החברה השבדית עם חברת "צסנה" הספרדית על חוזה להעברת הבעלות על שישה ממסוקי האנפה שנכללו בחוזה עם ישראל, כאשר לטובת עסקה זו, אישרו הרשויות בארה"ב כי המסוקים ישמשו לצורך פעולות כיבוי בלבד. במהלך שנת 2009 הועברו ששת המסוקים לידי הספרדים.

אלא שכעבור מספר חודשים, ביטל משרד הביטחון את החוזה אל מול החברה השבדית, לאחר שלא עמדה בתנאי התשלום שנקבעו בחוזה. שבעת המסוקים הנותרים הוצאו למכרז בינלאומי ונמכרו ללקוח אשר פרטיו אינם מפורסמים על ידי משרד הביטחון, אולם שם מדגישים כי העסקה הייתה בהתאם לנהלים ולאישורים הרלוונטיים.

משטרת ספרד מסרה למשרד הביטחון כי מלבד חברת "צסנה" החשודה בניסיון מכירת המסוקים לאירן, מעורבת חברה ספרדית נוספת בעסקה בחשד שהתכוונה לייצא פריטים צבאיים לאירן. בין היתר נבדקת האפשרות כי מדובר בחלקי חילוף לטובת מסוקי האנפה, שהיו אמורים להגיע לידי האירנים. התחקיר המשותף של ישראל וספרד נמשך בימים אלה.

עוד באותו נושא:

ספרד סיכלה מכירת מסוקים ישראליים לאירן

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully