וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד סיכלה מכירת מסוקים ישראליים לאירן

שמונה אנשי עסקים נעצרו בספרד בחשד שניסו לייצא לאירן תשעה מסוקי תובלה צבאיים. לפי כמה דיווחים, המסוקים שהתגלגלו לידיהם הם מדגם בל 212 - מעודפי חיל האוויר הישראלי

משטרת ספרד סיכלה עסקה לייצוא תשעה מסוקי תובלה צבאיים לאירן ועצרה שמונה חשודים בניסיון למכירתם, שלושה מהם אירנים. כך מסר הלילה (שישי) דובר המשטרה במדריד. כלי תקשורת זרים דיווחו כי ככל הנראה המסוקים, מדגם בל 212, שירתו בעבר בחיל האוויר הישראלי. לאחר שהוצאו משימוש לפני שנים, הועברו כלי הטיס - שיוצרו בארצות הברית וכונו בישראל מסוקי "אנפה" - לאחסון, והגיעו בחלוף הזמן לידיהם של הסוחרים הפרטיים בספרד, כמה מהם אנשי עסקים שהקימו חברה לתיקון כלי טיס.

חמישה מהחשודים נעצרו במדריד ושלושה בברצלונה, מתוקף תקנות האיחוד האירופי האוסרות על סחר בכלי נשק עם אירן. עיצומים אחרים שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על אירן, במסגרת כמה סבבים שונים של החלטות, אוסרים אף הן על סחר בנשק עמה.

גם בישראל: האחים עופר מואשמים בסחר עם אירן

המסוקים אותרו במחסנים סמוך למדריד ולברצלונה. השוטרים החרימו גם כמה חלפים שפורקו ממטוסי קרב, ושלפי החשד היו אמורים להימכר לוונצואלה. ארצות הברית הטילה השבוע עיצומים גם על חברת הנפט הלאומית של ונצואלה, לאחר שסחרה עם חברות אירניות וסייעה לממן את תכנית הגרעין שלה. המשטרה מעריכה כי שווי העסקה למכירת המסוקים וחלקי החילוף נאמד ב-140 מיליון דולרים.

השבוע נודע כי ארצות הברית הכלילה את חברת הספנות של האחים עופר בסחר עם אירן לצד כמה ארגונים אחרים. בחודש ספטמבר האחרון מכרה החברה מכולה לחברת הספנות האירנית IRISL, בניגוד לעיצומים הרבים שהוטלו על המדינה. בתגובה, אסרו משרד החוץ ומשרד האוצר האמריקאים על האחים עופר לקבל רישיונות לייצוא בארצות הברית ולקבל במדינה הלוואות של יותר מעשרה מיליון דולרים. כמה ימים לאחר מכן נמסר ממשרד הביטחון בישראל כי חוקרים מטעמו בודקים את הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully