וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביעות בים ובבריכה – על מי האחריות?

עו"ד ענת גינזבורג

26.6.2011 / 9:32

נוכח רצף הטביעות הטרגי שאירע בסוף השבוע, עולה השאלה מי הנושא באחריות במקרים כאלה - המצילים, הרשות המקומית, או שמא הקייטנה? עו"ד גינזבורג מבהירה מתי ניתן להגיש תביעה

רצף כזה של טביעות ילדים בים ובבריכה כפי שאירע בסוף השבוע האחרון לא נרשם כבר זמן רב. הידיעה שהחופש הגדול עוד בשער, וילדים רבים יבלו מדי יום בים ובבריכה, צריכה להדיר שינה מעיני הוריהם. במקרה של טביעה, חלילה, נשאלת השאלה: מי אחראי לכך והאם בכלל ניתן להגיש תביעת נזיקין בגין רשלנות.

במקרה של טביעה בחוף מוכרז, קיימת לילד ולמשפחתו זכות תביעה נגד הרשות המקומית, האחראית על על הפעלתם והסדרתם של חופי הרחצה, והאחראית גם על העסקתם של מצילים, פקחים, וכל הקשור בהפעלת החופים.

בנוסף, הרשות המקומית אחראית לפקח על עבודתם בשעות הרחצה המוכרזות בחופים אלה. קיימת גם עילת תביעה נגד מדינת ישראל (משרד הפנים) האחראית לכך שהרשויות המקומיות ברחבי הארץ יסדירו ויפעילו את חופי הרחצה המוכרזים כחוק, ובין היתר יעסיקו מצילים בהיקף ובשעות שנקבעו על פי דין.

התנהגות המצילים והסמכתם

בתי המשפט בוחנים במקרים אלה האם הרחצה הייתה בחוף מוסדר, אולם יש להדגיש – גם אם הרחצה לא הייתה בחוף מוכרז, אלא בחוף שנחזה כמוכרז, קיימת עילת תביעה.

בתי המשפט גם בוחנים את התנהגות המצילים בעת האירוע -למשל האם סוכת המציל היתה מאוישת. ישנם חופים שמלכתחילה, עקב נתוניהם הטופוגרפיים, קיימים בהם סיכונים לזרמים חזקים יותר ומערבולות, שם יש להזהיר את הרוחצים ולמנוע מהם את הרחצה שם. לא מזמן ייצגתי את משפחתו של צעיר שטבע למוות בחוף מציצים בתל אביב, בעת שביתת מצילים, ובמסגרת הסכם פשרה שילמו עיריית תל אביב ומדינת ישראל 1,250,000 שקלים למשפחה.

במידה שילד טבע בבריכה, יש לבחון את התנהגות המצילים, את מידת הסמכתם, כיצד לא הבחינו שילד טבע במים וכו'. במידה והילדים הגיעו לרחוץ בבריכה במסגרת קייטנה, יש לבחון היכן היה המדריך , כך שניתן לתבוע הן את מפעילי הבריכה, הבעלים, המציל, והקייטנה גם יחד.

עו"ד ענת גינזבורג הינה מומחית לתביעות נזיקין.

סוף השבוע האחרון - שלוש טביעות של ילדים:
ילד בן חמש טבע בבריכה בים המלח, מצבו קשה מאוד
ילד בן שש טבע בבריכת קיבוץ בשפלה, מצבו קשה
פעוטה בת ארבע טבעה בחוף עין גב בכנרת, מצבה קשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully