וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מעצרו של אילן גרפל הוארך ב-15 יום

בית המשפט במצרים האריך שוב את מעצר הישראלי, שמוחזק במדינה בחשד שהיה סוכן מוסד. בירושלים מכחישים את הטענות, אך לא מתייחסים לדיווח כי שליח רה"מ בא לקהיר ודן בשחרורו

בית המשפט במצרים האריך היום (שבת) את מעצרו של אילן גרפל ב-15 ימים. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה מפי גורמים בקרב התביעה בקהיר כי גרפל, שנעצר ב-12 ביוני, יישאר במעצר כדי להשלים את החקירה בעניינו. המצרים חושדים כי גרפל ריגל למען ישראל, אך בירושלים מכחישים בכל תוקף את החשדות, וטוענים כי הוא צעיר תמים שנקלע לתקרית דיפלומטית שלא באשמתו.

ביום רביעי דיווחו כלי תקשורת במצרים כי יצחק מולכו, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בא לקהיר לכמה שעות. לפי הדיווח, מולכו, שהגיע במטוס פרטי לקהיר, דן עם בכירים מצרים בנושא שחרורו של גרפל, שהמצרים טוענים כי שימש כסוכן מוסד. עם זאת, לא נמסר מה הציע מולכו בתמורה לשחרורו. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדיווח המצרי.

"אסף מידע עבור המוסד, דובר ערבית בצורה שוטפת"

ביום שלישי דיווח העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום", כי גרפל נחקר בפעם השמינית מאז שנעצר. העיתון דיווח כי בחקירתו, התברר שגרפל "הציג את עצמו כנציג של סוכנות ידיעות זרה". עוד דווח כי הוא הגיע למצרים ב-28 בינואר השנה, והתלווה בתחילה לקבוצת עיתונאים זרים. רק לאחר כמה ימים, נטען, החל ב"איסוף מידע עבור המוסד הישראלי". עוד נטען כי גרפל אינו נעזר במתורגמן בחקירתו מכיוון שהוא שולט בערבית בצורה שוטפת.

כמו כן, דווח בעיתון המצרי "אל-אהראם" באותו יום כי גרפל שוחח במשך 50 דקות עם הוריו הגרים בארצות הברית, וסיפר להם שהמצרים מתייחסים אליו בצורה "אנושית וחוקית". לפי העיתון, לגרפל מונה סנגור חדש לאחר שהקודם התפטר.

עוד על פרשת אילן גרפל:
האם נתניהו שלח את מולכו לדון בשחרורו?
גרפל שוחח עם הוריו ודיווח על תנאי מעצרו
דיווחים סותרים על מועד פתיחת משפטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully