וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ ישראל: הוסרה אפליקציית האינתיפאדה השלישית

בעקבות פנייתו של שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין למנכ"ל אפל סטיב ג'ובס, הוסרה האפליקציה שעוררה זעם בישראל מחנות האפליקציות המקוונת של החברה. אפל: "היא פגעה במשתמשים"

חברת אפל החליטה להסיר מעמוד ההורדות של ה-App Store (חנות האפליקציות של החבה) אפליקציה שעודדה השתתפות ב"אינתיפאדה שלישית". דובר החברה מסר הבוקר (חמישי) כי היישום הוסר מכיוון שהפר כללי שימוש שקבעה אפל, והיווה פגיעה ברגשות המשתמשים בשירותיה.

ב-15 ביוני התווסף לחנות יישום בשם Third Palestinian Intifada. האפליקציה כללה תכנים בערבית מאתר האינטרנט שמקדם את האינתיפאדה השלישית נגד ישראל וכן מעמוד הפייסבוק שנפתח בנושא ושנסגר לאחר בקשות שנשלחו לרשת החברתית.

שר ההסברה, יולי אדלשטיין, פנה שלשום בדואר אלקטרוני למנכ"ל אפל סטיב ג'ובס, ודרש להסיר את היישום, בטענה כי הוא "מהווה במה להסתה נגד ישראל". היום, כאמור, הוחלט באפל להיענות לבקשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דובר החברה מסר כי היישום הוסר מכיוון שהפר כללי שימוש שקבעה אפל. האפליקציה שהוסרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפליקציית האינתיפאדה השלישית פותחה על ידי חברה מדובאי בשם Web at me והיא הוצעה בחינם למשתמשי חנות האפליקציות של אפל. ככל הנראה תכניה הם שיקוף של אלו המופיעים באתר הארגון, והיא למעשה "עותק לסלולר" שלו. עד עתה הורידו אותה בעיקר במדינות אוגנדה, קטאר, ישראל (ככל הנראה שטחי הרשות הפלסטינית), ירדן, כווית וערב הסעודית.

האפליקציה עוררה, כאמור, זעם בצד הישראלי. במכתב ששלח למנכ"ל אפל סטיב ג'ובס כתב שר ההסברה יולי אדלשטיין: "אחת ממטרות היישום הינה לאפשר לבעלי המכשיר להתעדכן בפעילויות מחאה, חלקן אלימות, המתוכננות נגד ישראל. אני מאמין שאפל, כחברה חלוצית ומתקדמת, שמה את ערכי החירות, חופש הביטוי והיצירתיות לנגד עיניה. כמו כן, כחברה מובילה בתחומה, אני משוכנע שאתם מודעים ליכולת של יישום מסוג זה לגרום לרבים להתאגד למען אותה מטרה שעלולה להיות הרסנית. לפיכך, אני פונה אליך בבקשה להורות להסיר לאלתר את היישום הנדון ובכך להמשיך את מסורת יישומיה של אפל על טהרת הבידור, המידע וכיוצ"ב ולא לאפשר בה מתן במה להסתה".

אדלשטיין בירך על הודעתה של חברת אפל כי הסירה את האפליקציה. "אני מברך את חברת אפל על פעולתה המהירה להסרת אפליקציית האינתיפאדה השלישית. זהו צעד נוסף במניעת גורמים מסיתים, שלעתים נגועים באנטישמיות ואנטי ישראליות, להסית דרך אמצעי ה'ניו מדיה'. בפעולתה מוכיחה אפל, כפי שהוכיחה פייסבוק בעבר, שהיא שותפה לערכים המתנגדים לאלימות, להסתה ולטרור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי שפייסבוק סגרה את דף הארגון, גם אפל הסכימה לפנייה הישראלית להוריד את האפליקציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפל לא לבד. בחודש מרץ האחרון, לאחר בקשות, לחצים וסירובים, נכנעה לבסוף גם פייסבוק והסירה את קבוצת "האינתיפדה השלישית" מהאתר. העמוד, שקרא ועודד פרוץ אינתיפדה חדשה ב-15 במאי, צבר מעל ל-300,000 אוהדים.

העמוד נפתח על ידי קבוצה פלסטינית שהטיפה בו נגד ישראל ובעד התנגדות מזוינת לה. היא שמה לה ליעד לצבור מיליון לחיצות "לייק" שיעודדו פריצת מהומות. עקב העידוד לאלימות ביקשה ישראל מפייסבוק להסיר את העמוד. שר ההסברה יולי אדלשטיין אף פנה במכתב למנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג וביקש ממנו את ההסרה.

עוד באותו נושא:
אפליקציה חדשה באייפון קוראת לאינתיפדה שלישית
פייסבוק הורידה דף שקרא לאינתיפדה שלישית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully