וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי חוזר לפוליטיקה: "הרב עובדיה לא יתערב בינתיים"

פנחס וולף ומוטי לוי

23.6.2011 / 0:09

גורמים בש"ס מתחו ביקורת על השר לשעבר שהודיע כי יתמודד בבחירות הבאות והטילו ספק בנאמנותו לרב עובדיה. בליכוד ובמרצ התנגדו למהלך וטענו כי "יהיה זה יום עצוב לישראל אם יתמודד"

הודעתו של השר לשעבר אריה דרעי על כוונתו להתמודד בבחירות הבאות לכנסת, עוררה תגובות נסערות במערכת הפוליטית וכן בקרב גורמים בש"ס, בראשה עמד בעבר. גורם בכיר בבית מנהיגה הרוחני של התנועה, הרב עובדיה יוסף, אמר אתמול (רביעי) לוואלה! חדשות כי "הרב עובדיה אמר כבר כמה פעמים למקורביו שאין בכוונתו לתת את הדעת על נושא חזרתו של דרעי עד לבחירות. הוא שאל אותנו למה לנו להכניס את הראש למיטה חולה כל עוד אנחנו לא צריכים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ילך נגד הרב עובדיה? אריה דרעי בוועידת הנשיא, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, גורמים בש"ס מתחו אמש ביקורת על השר לשעבר, והטילו ספק בדבר נאמנותו של דרעי לרב עובדיה. "כל מי שבש"ס הוא שליח של מרן שליט"א. להיות שליח של מרן (כינוי נפוץ לרב עובדיה - מ"ל) זה לא דבר שחולף עם השנים. מי שהיה שליחו לעולם יישאר כשליחו, ומי שמתגלה כי הוא אינו שליחו של מרן, כנראה מעולם לא היה שליחו של מרן".

ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) התייחס לדברים בהסתייגות קלה, ואמר כי "קשה לי להאמין שדרעי ילך נגד הרב, אני לא רואה סיטואציה כזאת. צריך להמתין בסבלנות, וכשיגיע מועד הבחירות כל אחד יוכל לומר את דברו בצורה חופשית כרגע עדיין אין בחירות לכנסת ולכן עדיין שום דבר אינו רלוונטי".

ח"כ יצחק וקנין, אף הוא מש"ס, אמר בתגובה כי "הרב דרעי לא אמר מילה על כך שהוא נלחם נגד ש"ס. הוא רוצה להתמודד וזו זכותו. אמרתי בעבר שקשה לי להאמין שבסוף הוא ילך בתנועה נפרדת, אך אם יחליט בסופו של יום – זו זכותו הלגיטימית. אנחנו שנתיים וחצי לפני בחירות, זה המון זמן בפוליטיקה. אינני חושש מהריצה שלו ואני מאחל לכל אדם שכל עוד הוא עושה למען עם ישראל, שיצליח".

ח"כ הרב חיים אמסלם, שהקים באחרונה את תנועת "עם-שלם" ופרש מש"ס, התייחס לקריאתו של דרעי לאחדות בציבור ואמר כי "קריאה לאחדות טובה ויפה, השאלה היא איך מובילים בפועל לאחדות אמיתית בעם ישראל אותה כולם רוצים. לתנועת 'עם-שלם' יש את התשובות והן נמצאות על סדר יומה. הגיע הזמן שכולנו נבין כי תורת ישראל מעודדת ותומכת ביציאה לעבודה, בפרנסה בכבוד ובהשתתפות בנטל הלאומי, כולל שירות בצה"ל".

"להקפיד על טוהר המידות של הנכנסים בשערי הכנסת"

גם במפלגות אחרות התייחסו להודעתו של דרעי. ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) הביעה התנגדות לרעיון ואמרה כי "חזרתו של דרעי לחיים הפוליטיים מחזירה את אות הקלון של השחיתות לזירה הציבורית. מי שהורשע בפלילים על עבירות שביצע במסגרת תפקידו כנבחר ציבור, לא ראוי שיחזור להנהיג". לדבריה, "הזירה הפוליטית סובלת מהידרדרות בדימוי הציבורי ולכן ראוי להקפיד על טוהר המידות של הנכנסים בשערי הכנסת. בכוונתי לקדם את יוזמת החוק הקובעת כי לאלו שהורשעו בפלילים לא יתאפשר להיבחר לכנסת".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, הביע אף הוא סלידה מהרעיון ואמר כי "תמיד האמנתי שלכל אזרח יש זכות להתמודד לתפקיד פוליטי, אבל זה יהיה יום עצוב מאוד למדינה אם הציבור יחזיר לכנסת את מי שהוצא ממנה בשל עבירות פליליות על טוהר המידות וקבלת שוחד".

התגובות מכל גווני הקשת הפוליטית הגיעו בעקבות הודעתו של דרעי אתמול במהלך ועידת הנשיא לפיה הוא מתכוון לחזור לחיים הפוליטיים. בראיון לאילנה דיין באירוע אמר דרעי כי "אני בדרך לחזרה לחיים הציבוריים בבחירות הבאות, בעזרת השם". לדבריו, "הסיבה העיקרית היא שאני מרגיש שעם הניסיון שצברתי אני יכול לתרום ולתת תקווה לאזרחי מדינת ישראל שלמרות כל חילוקי הדעות, אפשר לחיות יחד. בישראל אי אפשר להשפיע ללא כוח פוליטי, ולכן נקווה שבבחירות הבאות אעמוד בראש תנועה, לא רק למען הציבור הספרדי, אלא כדי ליצור אחדות בכלל הציבור".

עוד באותו נושא:
אריה דרעי: אתמודד בבחירות הבאות לכנסת
בנו של הרב עובדיה: "אריה דרעי צריך לשוב ולהנהיג"
קמפיין בעיתונות הדתית: "דרעי, חזור עכשיו!"


לפניות לכתבים: מוטי – moti.levi@walla.com, פנחס- pinhas_wolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 20:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully