וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח משפט ג'ון גליאנו: "הוא נראה לי כמו הומלס"

אחרי שפוטר מדיור, עומד מעצב העל למשפט בפריז בגין הערות אנטישמיות - עבירה שעונשה 6 חודשי מאסר. לטענתו, היה תחת השפעת אלכוהול ומכור לתרופות: "הייתי פגיע, נדחקתי אל הקצה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות אביב אברמוביץ')

עולם האופנה עוצר את נשימתו. מעצב-העל הבריטי ג'ון גליאנו התייצב אחר הצהריים (רביעי) בבית המשפט בפריז, לפתיחת המשפט בו הוא מואשם כי תקף מילולית נשים בבית קפה בעיר בשתי הזדמנויות שונות, תוך שימוש בהערות אנטישמיות בוטות. התנהגות אנטישמית היא עבירה פלילית בצרפת, שהעונש עליה עשוי להגיע עד שישה חודשי מאסר. פרקליט המתלוננת נגדו התראיין היום וסיפר כי היא כלל לא ידעה מי הוא בזמן התקרית, וכי האיש שעיצב את הבגדים היקרים בעולם בכלל "נראה לה כמו חסר בית".

בעוד התביעה במשפט תנסה להציג את גליאנו כגזען שמפיץ את משנתו האנטישמית באופן שיטתי, קו ההגנה צפוי להתמקד במצבו הנפשי של גליאנו. בדברים שאמר בפתח המשפט, לא הכחיש גליאנו את הדברים המיוחסים לו, אך אמר כי "אין מדובר בעמדות שאני מאמין בהן", והסביר כי בשעת מעשה, היה בדיכאון ותחת השפעת אלכוהול, ומכור לכדורי שינה והרגעה ולתרופות פסיכיאטריות. "בסרטון הווידאו המתעד את מעשיי רואים מישהו פגיע שזקוק לעזרה", אמר. "זו הקליפה של ג'ון גליאנו, שנדחק לקצה".

ג'ון גליאנו מתייצב לפתיחת משפטו, פריז, 22 ביוני 2011. AP
גליאנו מתייצב בבית המשפט, היום/AP

תחילת הפרשה במעצרו של גליאנו ב-25 בפברואר בפריז, לאחר שתקף מילולית בני זוג בבית קפה בפריז, ככל הנראה בהיותו שיכור. בין היתר, כינה את האשה, ג'רלדין בלוש, "זונה יהודייה". היא התלוננה נגדו במשטרה, והוא נעצר. בעקבות זאת גם הושעה מבית האופנה.

בתחילה ניסה גליאנו להשיב מלחמה וכעבור יומיים הגיש תביעת דיבה נגד הזוג, אך למחרת חטף נוק-אאוט כשהצהובון הבריטי "סאן" פירסם קטע וידאו בו מתועדת תקרית נוספת, באותו בית קפה בחודש אוקטובר, בו נראה גליאנו אומר לאשה אחרת: "אני אוהב את היטלר, אנשים כמוך היו מתים היום. אבותיך היו מתים בגז". הקלטה זו תשמש כעדות בבית המשפט.

כעבור עוד יום פוטר גליאנו מ"דיור", ולמחרת כבר פירסם הודעת התנצלות, בה אמר בין היתר כי "תמיד נלחמתי בדעות קדומות, שהייתי קורבן להן בעצמי". ההתנצלות לא עזרה, כעבור חודש, פוטר גם מבית האופנה הנושא את שמו.

תצוגת חורף 2010/2011 של דיור בשבוע האופנה בפריז. Benoit Tessier, רויטרס
גליאנו על מסלול תצוגה, בימים טובים יותר/רויטרס, Benoit Tessier

"אני מקווה שיסלחו לאדם חולה", אמר פרקליטו של גליאנו, אורליין האמל, לפני פתיחת המשפט. "הוא רוצה להביע את צערו כלפי האנשים שתקף. הוא רוצה שיסלחו לו ורוצה לשקם את עצמו אחרי שהקיץ יסתיים. הוא רוצה לשקם את עצמו מקצועית ואישית, והוא חושב על המשך הקריירה שלו".

מוקדם יותר אמר הסניגור כי "מר גליאנו יהיה כאן בעצמו, ויסביר עצמו בפני השופטים ואת כל הדברים שכולם כבר יודעים, פרט לסרטון הווידיאו המצער שפורסם. לגבי האמירות, הוא הראשון לומר שהן בלתי מתקבלות והוא מצר עליהן".

פרקליטה של המתלוננת, איב בדוק, הסביר היום כי היא אינה מתכוונת לתבוע ממנו פיצויים - היא רק רוצה שהצדק ייצא לאור: "הלקוחה שלי דורשת שמר גליאנו יורשע, ושהוא יישא באחריות. היא לא מחפשת רווח כלכלי, היא חשבה שמר גליאנו היה חסר בית, והיא לא רצתה להחמיר את המצב
עבור מישהו שנראה לה במצוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully