וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 שנות מאסר לאדם שהיכה חברו וגרם לו להתקף לב קטלני

רמי שני

22.6.2011 / 16:09

אלכסיי שולמן הכה את חברו פיוטר גוייכמן עם שברי בקבוק וגרם לו להתקף לב שהוביל למותו. בית המשפט קבע כי "גם אם לא היה בכוונתו לגרום למותו של ידידו, נסיבות התקיפה חמורות"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר אתמול (שלישי) תשע שנות מאסר על אלכסיי שולמן, תושב ערד בן 55, שהורשע בהריגתו של פיוטר גוייכמן בן ה-65, לאחר שהיכה אותו במהלך ויכוח וגרם לו להתקף לב שהוביל למותו. על שולמן נגזרו גם שנתיים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

השניים הכירו כבר בעיר מגוריהם הקודמת, טשקנט, שבאוזבקיסטן. ביוני 2006 התפתח בין השניים ויכוח בדירתו של גוייכמן. הוויכוח גלש לעימות אלים, במהלכו נפגע גויכמן קשות, איבד את ההכרה ומת מהתקף לב. בכתב האישום שהוגש נגד שולמן טענה הפרקליטות כי המכות והחבלות שספג הקורבן, שהיה חולה לב, החישו את מותו.

בית המשפט קבע עוד כי שולמן שיקר במהלך מתן עדותו, בהן ניסה לטעון שאדם שלישי שהיה עימם באותו מעמד, היה זה שפגע בגוייכמן: "הנאשם מסר גרסה כוזבת באשר לפציעתו של המנוח בידי אדם שלישי, אלמוני שנכנס לדירה באישורו של המנוח", כתב השופט יורם צלקובניק, "וכי הוא עצמו הותקף בידי אותו אדם ואיבד את הכרתו".

השופט קבע כי מעשיו של שולמן הם חמורים ביותר: "הוא תקף באכזריות אדם מבוגר ממנו בהרבה, בתוך ביתו, לאחר שניצל את האמון שרחש לו המנוח שאישר לו להיכנס לביתו, על רקע היכרותם המוקדמת. הנאשם לא חס על המנוח עד שכרע בפינת החדר". צלקובניק הוסיף עוד, כי שולמן לא מסר את מניעיו לתקיפה הקשה וכי הוא ניסה לטשטש את מעשיו.

כאמור, גזר השופט על שולמן תשע שנות מאסר לריצוי בפועל ושנתיים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. שולמן טען כי אף הוא סובל מאותה מחלה שבה לקה גוייכמן וכי מצבו החמיר בעקבות האירוע. צלקובניק קבע, כי גם אם לא היה בכוונתו לגרום למותו של ידידו, נסיבות התקיפה הן חמורות במיוחד והדבר בא לביטוי בענישה.

עוד באותו נושא:
תושב ערד היכה את חברו וגרם למותו מהתקף לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully