וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום להפחיד, שיתחילו להגן

אלי פינברג

22.6.2011 / 2:42

במסגרת התרגיל שייערך היום יתרגלו אזרחי ישראל תרחיש מלחמה. אלי פינברג סבור שלאלה שחוו על בשרם לא אחת אזעקות אמת, אין טעם בתרגילי דמה, ואת האנרגיה יש להשקיע בקידום השגת השלום

לא בפעם הראשונה נערך בישראל תרגיל העורף הלאומי שבשיאו יישמעו בכל רחבי הארץ צפירות אזעקה, והמוני אזרחי ישראל יתבקשו לרדת למקלטים. טונות של מילים יפות נאמרו ונאמרות על ידי הגורמים הרשמיים הרלוונטיים בזכות "החשיבות העצומה" של ההפעלה ההמונית חסרת התקדים הזאת. ואני לא מצליח להשתחרר מהרגשה שמישהו כאן פשוט ירד מהפסים!

ישראל איננה המדינה הראשונה בעולם שעורכת תרגילי עורף. פעילויות מהסוג הזה היו דבר מקובל בברית המועצות ובארצות הברית בעיצומה של המלחמה הקרה. חבישת מסיכות המגן הייתה לשגרה והתלמידים בשתי המעצמות העויינות ידעו היטב ,למשל, מה היא הצורה המיטבית בה אמור הבן אדם מן השורה לשכב במידה ויתפוצץ בקרבת מגוריו טיל גרעיני.

יחד עם זאת, מאזן האימה בין שתי המדינות ובני בריתן היה כה אדיר וההשלכות הקוסמיות, כמעט, של המלחמה אליה נערכו היו כה מפחידות, שבתוך לבם קיוו הרוב שלעולם לא תתרחש. והיא אכן לא התרחשה. לימים הסתיימה המלחמה הקרה, הזיכרונות הלא נעימים היטשטשו וסימני הבונקרים הגרעיניים בניו יורק הם עדות כמעט יחידה לזמנים שהיו.

תרגיל המדמה טילים כימיים על העיר תל אביב בשיתוף פיקוד העורף, משרד הבריאות, מגן דוד אדום וכיבוי האש, מאי 2011. דובר צה"ל
תרגיל המדמה נפילת טילים על תל אביב, מאי 2011/דובר צה"ל

להבדיל אלפי הבדלות, בישראל לא מתרגלים מלחמה שעתידה להתרחש, אלא מלחמה קיימת. מזה שנים מספר נתונים חלקים משמעותיים ממדינת ישראל לאיום התקפת טילים, ובשתי הזדמנויות הפכו אזרחיה לבני ערובה של המצב. בשנים האחרונות ישראל הופצצה באופן מסיבי מצפון ומדרום, ומאות אלפי ישראלים הפכו לפליטים בארצם. לא מדובר עוד באיום או אפשרות קונספטואלית, אלא במציאות בה הירי עלול להתחדש בכל רגע.

עבור ישראלים שחוו על בשרם מה הוא צליל האזעקה הלילית, אין עוד צורך בתרגילי העורף הבומבסטיים כדי להבין שחייהם הפכו הפקר. מי שילדיו עד היום פוחדים מכל רעש בלתי מוסבר, מי שניסה ללא הצלחה במשך שבועיים במהלך מבצע "עופרת יצוקה" לדאוג לפתיחתם של מקלטים בסביבת מגוריו, אינו זקוק עוד לנאומי מתן וילנאי המנומנמים כדי לדעת שפשוט עושים ממנו צחוק.

הכל יודעים שלא בתרגולי ירידה למקלטים ההזויים נמצא הפתרון למצוקת הישראלים. רק לקיומה של ההבטחה היסטורית ליצירת מדינה בטוחה עבור אזרחיה, השגת שלום בר קיימא, שלום בטוח אם תרצו, אנחנו מצפים כבר שנות דור. אני דורש מהממשלה לזנוח את החשיבה הטוטליטרית המתנשאת, ולהפסיק לראות באזרחי ישראל לא יותר מעדר אותו אפשר לשנע לפי הצורך המבצעי.

תפסיקו להפחיד את ילדינו, ותתחילו להגן עליהם, הרי בשביל זה נבחרתם! ומאזרחים כמוני אני רוצה לבקש רק דבר אחד: אל תסכימו שיזלזלו בכם, אל תרדו למקלטים כל עוד לא מדובר באזעקת אמת!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully