וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי מון נבחר לכהונה שנייה כמזכ"ל האו"ם

22.6.2011 / 1:44

העצרת הכללית אישרה פה אחד כהונה נוספת, בת חמש שנים, למזכ"ל באן קי מון. באן הודה בהתרגשות לנציגים ואמר כי הוא יודע שלפניו עוד עבודה רבה: "האו"ם הכרחי היום יותר מתמיד"

העצרת הכללית של האו"ם אישרה הלילה (רביעי) פה אחד כהונה נוספת למזכ"ל באן קי מון. כהונתו השנייה בת חמש השנים תחל ב-1 בינואר 2012.

באן בן ה-67, כיהן בעברו כשר החוץ של מולדתו, דרום-קוריאה, והחל בתפקידו כמזכ"ל הארגון בשנת 2007. הלילה הוא הודה לנציגים על "הכבוד הגדול" שהעניקו לו, ובשיחה עם כתבים לאחר מכן, הבהיר כי הוא אכן מרגיש שיש לו עוד הרבה מה לעשות. "ליותר מדי אנשים בעולם אין זכויות אדם בסיסיות, ישנם יותר מדי אנשים רעבים ויותר מדי ילדים מתים בכל יום", אמר באן והוסיף כי "לעתים רחוקות עבודת האו"ם הייתה כל כך רלוונטית, וכיום היא הכרחית יותר מתמיד".

באן, שהיה למעשה המתמודד היחיד על התפקיד, זכה במהלך כהונתו לשבחים רבים, ביו היתר על תמיכתו בתנועות הדמוקרטיות ברחבי העולם הערבי שהפגינו למען זכיותיהם, וכן בהתערבות הצבאית בלוב ובחוף השנהב. בנוסף זכה להערכה על מחויבותו לפירוק עולמי מנשק גרעיני. יחד עם זאת, ביקורות נמתחו על כך שלא עשה מספיק בנוגע להפרת זכויות אדם במעצמות כמו סין ורוסיה.

בין הנציגים שבירכו את המזכ"ל לרגל היבחרו בשנית היה השגריר הישראלי, רון פרושאור, שהופיע הלילה בפעם הראשונה בעצרת הכללית. שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס, אמרה כי ארצות הברית מברכת על בחירתו המחודשת ל"אחד התפקידים התובעניים והקשים ביותר בעולם".

"אף אחד לא מבין את הנטל שיש בתפקיד הזה יותר טוב ממנו", הוסיפה רייס. "ארצות הברית אסירת תודה לבאן שמוכן להמשיך ולשאת אותו".

עוד על באן קי מון, ועל התבטאויותיו בקשר לישראל:
הכהונה הראשונה: באן קי-מון נבחר לתפקיד מזכ”ל האו”ם
מזכ”ל האו”ם לישראל: ”נהגו באחריות בטיפול במשט"
באן קי מון במוזיאון השואה: ”אנו נבחנים בשנית"
מזכ”ל האו”ם: ”ההתנחלויות מנוגדות לחוק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully