וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי מון במוזיאון השואה: "אנו נבחנים בשנית"

במהלך סיור במוזיאון השואה בוושינגטון, גינה מזכ"ל האו"ם את התנהגותם של מנהיגי לוב וחוף השנהב, ואמר כי בדומה לשואת היהודים, גם כאן עומדות מדינות העולם למבחן

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה הלילה (שלישי) את מנהיג לוב מועמר קדאפי על האלימות שנוקט משטרו כלפי המפגינים במדינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. בביקור במוזיאון השואה בוושינגטון, אמר באן בהתייחסו למצב בלוב, כי "פעם אחת נוספת אנחנו עומדים למבחן". לדבריו, קדאפי נתקל ב"רוחות של שינוי" שנשבו ברחבי המזרח התיכון ו"איבד את הלגיטימציה שלו כאשר השית מלחמה על עמו".

באן התייחס לנושא שואת היהודים במלחמת העולם השנייה ואמר, כי הקריאה "לעולם לא שוב" בסוף המלחמה הייתה מכוונת "לכל האנשים בכל העולם".

באן גינה גם את מנהיג חוף השנהב לורן גבאגבו על כך שהוא נלחם בבני עמו. באן אמר, כי על הקהילה הבינלאומית לעמוד מאוחדת מול מדינות אלו על מנת למנוע שפיכות דמים נוספת.

בתוך כך, דיווחו ארגוני זכויות אדם ברחבי העולם כי עד כה נהרגו לפחות 1,000 בני אדם בידי תומכיו של קדאפי במהומות הפרו-דמוקרטיות שהחלו לפני כשבועיים במדינה האפריקאית בהשראת המהפכות במצרים וטוניסיה.

בחוף השנהב האלימות החריפה כשהנשיא לורן גבאגבו סירב להרפות מן השלטון על אף שהקהילה הבינלאומית רואה ביריבו אלסנה אווטרה כמנצח הלגיטימי של הבחירות שהתרחשו לפני שלושה שבועות. "המנצח בבחירות הוא אווטרה ועל גבאגבו להעביר את המושכות בשלטון על מנת לשמור על השלום היציבות במדינה, ועל עתידה" אמר באן. "אזרחי חוף השנהב נהרגים תוך מאבק לדמוקרטיה ואנחנו - האו"ם, נאבקים יחד עמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully