וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: בת 9 אולצה ללבוש חגורת נפץ - ונמלטה

סוהנה ג'וואד התייצבה מול המצלמות וסיפרה כיצד נחטפה מביתה בפשוואר, הורדמה ונלקחה לאזור גבול אפגניסטן, שם הולבשה בחגורת נפץ ונשלחה למחסום צבאי. ברגע האחרון הצליחה להשתחרר

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

לטרור הרצחני בפקיסטן כנראה אין שום גבולות. סוהנה ג'וואד, רק בת תשע, התייצבה אתמול (שני) מול המצלמות וסיפרה על הסיוט שעברה רק לפני כמה ימים: היא נחטפה מביתה בעיר בידי כנופיית טרוריסטים איסלמית שלקחה אותה לאזור גבול אפגניסטן, הלבישה אותה בחגורת נפץ ושלחה אותה לבצע פיגוע התאבדות נגד חיילים. ברגע האחרון, היא הצליחה להימלט.

במסיבת עיתונאים שכינסה המשטרה במחוז דיר, סיפרה הילדה הקטנה כי נחטפה בדרכה לבית הספר על ידי מכונית בה היו "שני גברים ושתי נשים", שכיסו את פניה במטפחת ספוגה בחומר כלשהו, ובעקבות זאת איבדה את הכרתה. לדבריה, כשהתעוררה החלה לבכות, ואחת הנשים נתנה לה עוגיות, שבעקבות אכילתן איבדה שוב את ההכרה.

כשהתעוררה שוב, לדבריה, מצאה עצמה בבית. "הם נתנו לי שוב עוגיות, ושוב נרדמתי", סיפרה. "כשהתעוררתי בבוקר, הם ניסו לשים את הדבר הזה עליי, זה היה וסט. כשהוא לא התאים, הם ניסו לשים עליי אחד אחר". על פי המשטרה, ה"ווסט" הזה הכיל תשעה קילוגרמים של חומר נפץ, שככל הנראה היו אמורים להיות מופעלים באמצעות שלט רחוק.

מסיבת עיתונאים של המשטרה בעיר דיר, פקיסטן, בה הוצגה סוהאנה ג'וואיד, ילדה בת שמונה שנחטפה בידי אנשי מיליציה איסלמית ואולצה לבצע פיגוע התאבדות, 20 ביוני 2011. רויטרס
המשטרה הפקיסטנית הודיעה כי פתחה במבצע לאיתור הטרוריסטים. סוהאנה עם מפקד המשטרה במחוז דיר/רויטרס

הילדה נלקחה למחסום צבאי בעיר המרכזית במחוז, טימגארה. בנקודה זו, לדבריה, החלה לצעוק. "הצלחתי להשתחרר מאחיזתה של האשה והתחלתי לרוץ". היא התקרבה אל החיילים במחסום, ובדרך השליכה מעליה את חגורת הנפץ. המשטרה הפקיסטנית הודיעה כי פתחה במבצע לאיתור הטרוריסטים.

פיגועי ההתאבדות נפוצים למדי בפקיסטן בשנים האחרונות, כשלרוב עומד מאחוריהם ארגון הטליבן הפקיסטני, הנלחם נגד השלטון החילוני ונגד הנוכחות האמריקאית במדינה. במקרים רבים גויסו נערים צעירים לביצוע הפיגועים, אולם פיגועים בביצוע ילדות הם נדירים ביותר.

הטרור האיסלמי בפקיסטן - עוד כותרות:
חודש לאחר בן לאדן: חוסל בכיר נוסף באל-קאעדה
לאחר חיסול בן לאדן: 80 הרוגים בפיגוע התאבדות בפקיסטן
יחסים במבחן: בארה"ב "דורשים תשובות" מפקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully