וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב לבנון: "בחטיבת הצנחנים אין הערכה לחיילים"

יהושע בריינר

21.6.2011 / 15:42

הרב של ישיבת אלון מורה, שתלמידיה טענו כי מג"ד בצנחנים התנה את יציאתם לקורס מ"כים בוויתור על ההסדר, אמר כי "בצנחנים חושבים רק על רווח עכשווי מבלי לחשוב על ההשלכות"

"יחס חטיבת הצנחנים לבחורי ישיבות ההסדר הוא יחס של צרות אופק שיוצרת חוסר הערכה כלפי החיילים", כך אמר היום (שלישי) ראש ישיבת ההסדר באלון מורה ורבה של השומרון, אליקים לבנון. דבריו נאמרו בעקבות טענות חיילי מסלול ההסדר מגדוד 101 בצנחנים לפיהן מפקד הגדוד, סא"ל אלון מדנס, סירב להוציאם לקורס פיקוד (קורס מ"כים) כל עוד לא יחתמו ויתור על מסלול ההסדר וישרתו שירות מלא של שלוש שנים ללא הפסקות ליציאה ללימודים בישיבתם.

הרב לבנון תקף את גם את תגובת דובר צה"ל לטענות בה נאמר כי המג"ד לא דרש ויתור אלא אמר כי פיקוד על חיילים דורש שירות בן שלוש שנים ואמר כי בפועל המפקדים בחטיבה דורשים מהחיילים לעזוב את מסלול ההסדר. "אינני קורא לתלמידים שלא להתגייס לצנחנים אלא פשוט אומר להם תבדקו היטב את השטח בדומה לכל בדיקה שאדם עושה בשוק. אם מוכרים לך עגבניות רקובות ביוקר הייתי ממליץ שלא לקנות. בצנחנים חושבים רק על רווח עכשווי מבלי לחשוב על העתיד או על ההשלכות". שלושה מתוך חמשת הלוחמים מגדוד 101 שלטענתם נדרש מהם לוותר על המסלול לומדים באלון מורה.

לדברי הרב לבנון, תלמידי ההסדר משלמים מחיר כבד על גיוס לחטיבת הצנחנים, בנוסח ויתור על תפקידי פיקוד. "אני אומר לתלמידים שידעו שגיוס לחטיבה יוביל לתשלום מחיר כבד מאוד", הוא אומר, "ויתור על פיקוד הוא משהו שקשה מאוד לתלמיד ישיבה שרוצה לתרום לצבא לוותר עליו. לצערנו רוח מפקד החטיבה, גם הקודם וגם הנוכחי, מקרינה כלפי מטה ומכאן נובע היחס ל'בני"שים' - יחס של לחץ וחוסר הערכה כלפי הבחורים. בסופו של דבר יוצא שבשל הרוח הזו, לקורסי הפיקוד יוצאים חיילים שפחות מתאימים לתפקיד וחייל שהוא כן מוכשר לא יוצא רק מכיוון שהוא לומד בישיבת הסדר".

בימים האחרונים פנו בכירים באיגוד ישיבות ההסדר גם לראש אכ"א וגם למפקד זרוע היבשה במטרה שאלה יביאו לשינוי בחטיבת הצנחנים, אולם רבים מהם סקפטיים. "יש משהו מושרש בחטיבה נגד מסלול ההסדר", אומרים בישיבות, "הבחורים רוצים לתרום אבל בצנחנים כנראה לא מעוניינים בנו".

עוד באותו נושא:
מח"ט צנחנים חזר בו: "מעריך את חיילי הישיבות"
אחרי הביקורת: אשכנזי שיבח את ישיבות ההסדר

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully