וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ייערכו בחירות למוסדות לשכת עורכי הדין

גלעד גרוסמן

21.6.2011 / 6:12

כ-46 אלף עורכי דין יוכלו להצביע ולבחור, בין היתר, את ראש הלשכה לארבע השנים הקרובות. המועמדים המובילים הם היו"ר הנוכחי, יורי גיא-רון, ויו"ר ועד מחוז תל אביב, דורון ברזילי

לאחר שבועות של הכפשות, מאבקים משפטיים, גימיקים אמיתיים ווירטואליים, ופרסומים שרוב הציבור היה אדיש להם, לצד עשרות הודעות דואר אלקטרוני שהתישו את ציבור עורכי הדין בישראל, יתקיימו היום (שלישי) הבחירות למוסדות לשכת עורכי הדין.

כ-46 אלף עורכי דין בעלי זכות בחירה יוכלו להצביע החל מהשעה 8:00 בבוקר ב-73 קלפיות ברחבי הארץ, ולבחור את ראש הלשכה לארבע השנים הקרובות, את חמשת ראשי הוועדות המחוזיות, 28 חברי המועצה הארצית ו-60 חברי הועדות המחוזיות. כדי להיבחר לתפקיד היו"ר, על המועמד שקיבל את מספר הקולות הגדול ביותר לקבל 40% מהקולות. במידה ואף מועמד לא יזכה ב-40% מהקולות, יתקיימו בעוד שבועיים בחירות חוזרות.

שני המועמדים המרכזיים לראשות הלשכה הם היו"ר המכהן, עו"ד יורי גיא-רון, שנבחר לפני ארבע שנים לקדנציה ראשונה, ויו"ר ועד מחוז תל אביב, המחוז הגדול בארץ, עו"ד דורון ברזילי. מתמודד שלישי, שעל פי רוב ההערכות הוא חסר סיכוי, הינו עו"ד חוסאם מועד, עורך הדין הערבי הראשון שמתמודד על ראשות הלשכה.

עוד בנושא:
וינשטיין: ”משפטים בישראל מתנהלים בקצב לא ראוי”
עתירה: לבטל את בחינות ההסמכה לעריכת דין
גידול בפניות לסיוע משפטי למעוטי יכולת

"זה בידיים של כל אחד ואחת מכם"

לרוב, אחוז ההצבעה בבחירות ללשכה נמוך, ולפני ארבע שנים הוא עמד על כ-35% מכלל עורכי הדין. בסביבתו של ברזילי, שם מאמינים כי מחר יתחולל מהפך ומחזיקים בסקרים פנימיים שמנבאים לו ניצחון גדול, מקווים שאחוז ההצבעה בתל אביב, שבה מספר עורכי הדין הרב ביותר, יהיה גבוה בהרבה מלפני ארבע שנים, אז הוא עמד על 22% בלבד. בין השאר, תולים בסביבתו תקווה שהקלפיות הנוספות שיוצבו השנה, כולל קלפי בבית משפט השלום בעיר, יעודדו את עורכי הדין להצביע. מנגד, במחנהו של גיא-רון אמרו אתמול כי מדובר בבחירות צמודות, והביעו אמונה כי ינצחו בסופו של יום.

בלילה שלפני הבחירות דיברו שני המועמדים המובילים על חיזוק מעמד עורכי הדין, אחד הנושאים המרכזיים בבחירות הנוכחיות. "הבחירות היום יקבעו האם מקצוע עריכת הדין ימשיך ליהנות מיוקרה וממעמד מיוחד בחברה הישראלית, למרות הצפתו, או שייהפך להיות מקצוע שהוא בבחינת ברירת מחדל", אמר אמש גיא-רון. "ללשכת עורכי הדין ולעומד בראשה יש היכולת לחזק את יוקרת המקצוע ועל כן הבחירה בראש הלשכה צריכה לשקף את האישיות הראויה ביותר לייצג את עורכות הדין ועורכיי הדין - היכולת, המקצועיות, היושרה והניסיון הרב ביותר. זו משמעות הבחירה באחריות. זו משמעות הבחירה בסיעת לשכה אחרת ובנבחרת המצוינת שהיא מעמידה לבחירה".

"זהו יום בו עורכי הדין יכולים לומר די להצפת המקצוע, די לזלזול ופגיעה בכבוד המקצוע וכן למשוב השופטים", אמר ברזילי. "עשיתי הכל בקמפיין הנוכחי לכל אחד ואחת מעורכי הדין עד כמה נדרש שינוי ומהפך. אני מבקש מכולם לקחת חלק בתהליך הדמוקרטי החשוב שיעצב את עתיד המקצוע בשנים הקרובות. אני מבטיח לעשות הכל בכדי לשנות המציאות. זאת לא גזירת גורל, זה בידיים של כל אחד ואחת מכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully