וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לבטל את בחינות ההסמכה לעריכת דין

מוטי לוי וגלעד גרוסמן

10.6.2011 / 8:01

לאחר שרק 64% מהניגשים לבחינת לשכת עורכי הדין עברו אותה בציון ממוצע של 65.9 טוענים חלק מהנכשלים כי היא אינה חוקית. "ב-27 מהשאלות האמריקאיות היו שתי תשובות נכונות"

הדעה הרווחת בקרב המתמחים שניגשו לבחינת לשכת עורכי הדין שנערכה בשבוע שעבר היתה כי מדובר בבחינה קשה במיוחד. ואכן, רק 64% מהנבחנים עברו את הבחינה בהצלחה. כעת מבקשים 18 מהמתמחים שנכשלו בבחינה לבטל אותה מכיוון שלטענתם היא לא עמדה בקריטריונים שנקבעו לבחינה והיתה בלתי חוקית.

בעתירה שהוגשה אתמול (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עו"ד גיא ניומן, נטען כי ב-27 מתוך השאלות במבחן, הנערך בשיטת "מבחן אמריקאי", היו לפחות שתי תשובות נכונות. זאת, בניגוד להגדרה שאף זכתה לתוקף משפטי בפסקי דין קודמים הקובעת כי רק על אחת מתוך ארבע התשובות האפשרויות להיות נכונה. "הבחינה בלתי חוקית, ואינה עומדת בקריטריונים של בחינת רב ברירה ("אמריקאית"), כקבוע בדין", נכתב בעתירה, שדורשת מבית המשפט לבטל את הבחינה, ואף להוציא צו מניעה זמני שיעכב את טקס הענקת תעודות ההסמכה למתמחים שעברו את הבחינה, שאמור להתקיים בשבוע הבא.

העתירה מצטטת את נתוני לשכת עורכי הדין, לפיהם רק 1,660 מתוך 2,595 הנבחנים עברו את הבחינה בהצלחה, כאשר הציון הממוצע של הבחינה עמד על 65.9. זאת, בניגוד לבחינת הלשכה הקודמת, אותה עברו בהצלחה 72% מהנבחנים, והציון הממוצע שבה עמד על 70.7%. "על סמך נתונים סטטיסטיים אלה, נראה בעליל כי ממוצע הציונים בבחינה האחרונה הינו הנמוך ביותר, ובעל מספר הנכשלים הגבוה ביותר, והכל באופן בולט ומשמעותי", נכתב בעתירה. על לשכת עורכי הדין נכתב בתביעה, "לתת הסבר המניח את הדעת לנתונים המובאים לעיל".

מלשכת עורכי הדין נמסר כי הלשכה תגיב לטענות העותר בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully