וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הקוטג': הצעה לפקח על תחליפי החלב

פנחס וולף

20.6.2011 / 21:08

חברת הכנסת מירי רגב תגיש בימים הקרובים הצעה להכפיף את תחליפי החלב לפיקוח מחירים ולהכתיב מחיר גג למוצרים. "ההצעה באה לתת פתרון לזוגות הצעירים", נכתב בהסבר

על רקע המחאה נגד עליות מחירי מוצרי החלב, הצעת חוק חדשה של חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) דורשת שיוטל פיקוח גם על מחירי המזון לתינוקות. הצעת החוק שתוגש בימים הקרובים מבקשת להכליל בפיקוח גם את תחליפי החלב בהם נוהגים להאכיל תינוקות, ולהציב מחיר מקסימום לאותם מצרכים הנחשבים כיקרים שמחירם נע בסביבות 50 שקלים לחבילה המכילה 400 גרם.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי, "הצעת חוק זו באה לתת פתרון לזוגות צעירים ולהקל על הנטל הכלכלי המונח על כתפיהם בגידול ילדים. ידוע כי במציאות של היום, זוג צעיר החובק ילד עד גיל שנה מוציא מאות שקלים בחודש על תחליפי החלב. חלק מן הזוגות הצעירים הינם סטודנטים המתפרנסים בדוחק, ולכן מוצע להורות לשר הרווחה לקבוע בתקנות כי מוצרי המזון לתינוקות, כפי שמוצע להגדיר אותם, יהיו תחת פיקוח מחירים".

לדברי רגב, "מוצרי המזון לתינוקות ותחליפי החלב למיניהם הינם מצרך הכרחי עבור תינוק שלא יונק, בדומה ללחם וחלב. המציאות היומיומית בה אם לתינוק כבר אינה מניקה את בנה, משום שהיא אשת קריירה או סטודנטית, מותירה את ההורים תלויים בתחליפי החלב ונתונים למחירי השוק שקובעות החברות המייצרות".

עוד בנושא:
ראש הממשלה הודיע: שוק החלב ייפתח לייבוא
דיון הקוטג' בכנסת: "יש להחזיר הפיקוח"
הצלחה למחאה? "לא יוסרו מוצרים נוספים מפיקוח"

לפניות לכתב:
pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully