וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה למחאה? "לא יוסרו מוצרים נוספים מפיקוח"

שר האוצר התייחס לראשונה למחאת הצרכנים והודיע כי לא יאשר הסרת פיקוח ממוצרים נוספים, ו"יילחם במונופולים". כמו כן ציין כי נשקלת אפשרות של ייבוא חלב מחו"ל כדי להוזיל המחירים

פירות ראשונים למחאה? שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס הערב (רביעי) לראשונה לחרם הצרכנים על הקוטג', ולתוכנית להסרת מוצרים נוספים מפיקוח.

"אני רוצה להבהיר כדי שלא יהיו שום ספקות", אמר שטייניץ בנאום שנשא בטקס במרכז האוניברסיטאי אריאל. "אני לא מתכוון לאשר בתקופה הקרובה שום הוצאה מפיקוח של מוצרי חלב וגבינות יסודיים ובסיסיים, כל עוד קיים סוג של מונופול או קרטל שמונע תחרות חופשית בעניין הזה. ואם יש משהו שעומד על הפרק מבחינת האוצר – הוא דווקא שצריך לשקול עכשיו ייבוא של גבינות ומוצרי חלב, כי אם הקוטג' באירופה מחירו מחצית מבישראל, ייבוא זו הדרך הכי בדוקה להוריד את המחיר".

שטייניץ הוסיף כי "אנחנו בעד תחרות חופשית אבל לתחרות חופשית דרושים הרבה מתחרים, ואיפה שאין תחרות חופשית צריך להיות פיקוח כדי שמונופלים לא ינצלו המצב".

"נפגע גם במונופול של חברות האנרגיה"

שטייניץ התייחס בנאומו גם למחלוקת בנושא הגז הטבעי. "אותו דין יתקיים גם עם חברות הגז והאנרגיה, שמנסות לנצל את משבר הגז המצרי כדי להעלות את מחיר הגז למדינה ולצרכני החשמל. לא נאפשר לפגוע באינטרסים של צרכני החשמל, ונפגע במונופול של חברות האנרגיה. איש לא ינצל את המהומות במצרים ואת חוסר הודאות הזה כדי להעלות את מחירי הגז והחשמל. הוכחנו שאנחנו יודעים להיאבק במונופלים הגדולים ובחברות הגז, ואם נצטרך שוב נעמוד שוב על המשמר".

לפני נאומו של שטייניץ נעצר על הידי המשטרה פעיל שמאל, לאחר שניסה לשבש את מהלך הטקס וניסה לחלק פליירים לקהל, בהם נכתב כי שטייניץ רומס את השכבות החלשות. המפגין עשה דרכו לכיוון השר שטייניץ, ונעצר והוצא מהמקום בכוח.

שטייניץ התייחס בדבריו לתקרית ואמר כי "אנחנו כמדינה דמוקרטית, אל לנו לתת ידנו לתופעות בריוניות של מיעוט. שום דבר לא יכול להצדיק התנהגות כזאת ואנחנו אומרים כן לדמוקרטיה, וכן לחופש הביטוי, אבל לא לבריונות. הגיע הזמן שרשויותה אכיפה יימנעו בריונות מהסוג הזה".

עוד על חרם הקוטג':
בעלי המכולות אדישים: "המחאה לא תצליח"
דעה: כך הפך הקוטג' לכוכב כלכלי נולד
אלפי צרכנים מתחייבים: "אם זה יקר לא נקנה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully