וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בוועדת הכנסת: פגועי נפש יבחרו מוסד האשפוז

אריאל נוי

20.6.2011 / 19:14

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית חלק מהרפורמה בבריאות הנפש. בין היתר, קופות החולים יכסו את הוצאות האשפוז של מבוטח שיתאשפז במוסד שלא בבעלותן

חולים הנזקקים לאשפוז פסיכיאטרי יוכלו לבחור את המחלקה בה יאושפזו, זאת גם אם בית החולים אינו מבין נותני השירותים של הקופה או מטעמה, כך קבעה היום (שני) ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת שדנה ברפורמה בתחום בריאות הנפש. עוד אושר בוועדה הסעיף הקובע כי קופת חולים תישא בהוצאות האשפוז של חבר בה, אם התקבל לאשפוז פסיכיאטרי. הדיון בוועדה שבראשה עומד חבר הכנסת יעקב כץ (ליכוד) היה כהכנה לקראת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת על הרפורמה.

פרופ' זאב קפלן, יו"ר האיגוד הפסיכיאטרי, מסר לוואלה! חדשות כי האיגוד תומך בכך שלמטופל ולמשפחתו תהיה יכולת לבחור את המוסד בו הוא יאושפז. "למטופלים זה מצוין כי כל אחד בוחר ללכת למי שיש בו אמון ולמי שיש לו יותר מוניטין. לקופות החולים יהיה קשה יותר לשלוט בהוצאות ולכן הם מתעקשים לא להעביר את החוק".

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ אמר: "אני מברך על ההחלטה לאפשר לנפגעי הנפש לבחור היכן יתאשפזו, מבלי לקדש אינטרסים כלכליים של קופות החולים". גם ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה) בירכה על המהלך ואמרה כי "הוצאת פגועי הנפש מהסכמי ההתקשרות של הקופות עם בתי החולים היא צעד חשוב, ואולי זו הסנונית שתאפשר בחירה חופשית של בתי חולים על ידי כלל החולים".

נציגי קופות החולים בדיון התנגדו לסעיף. פרופ' חנן מוניץ, יועץ לבריאות הנפש בקופת חולים כללית אמר: "זהו למעשה ביטול האפשרות של קופות החולים לנהל את כלכלת הקופות, אין שום חשיבות להתקשרות עם מוסדות, אין אפשרות למשא ומתן. מה שהקופות יעשו מעכשיו זה העברות כספים ללא ניהול".

עוד בנושא:
אושר: הקופות חייבות לפרסם את הזכויות שלכם
בקרוב נשלם לקופות החולים לפי הביקורים?

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully