וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: הקופות חייבות לפרסם את הזכויות שלכם

אריאל נוי

16.6.2011 / 19:29

לאיזה רופא מבוטח יכול לגשת? באילו מבתי החולים בארץ ניתן לקבל טיפול? משרד הבריאות מחייב את קופות החולים לפרסם את כל זכויות המבוטחים, כדי "להקל על חיי הקופה והמבוטחים"

משרד הבריאות שלח היום (חמישי) חוזר לקופות החולים, על פיו הן מחויבות לפרסם את זכויות המבוטחים בהן, ואת אפשרויות הבחירה העומדות בפניהם באשר לטיפול שיקבלו, הרופא המטפל והמקום בו יתבצע הטיפול. "אנחנו רוצים שהמידע יהיה נגיש לציבור והמבוטחים יידעו לאן הם יכולים לפנות מבלי לשאול את הקופה כל פעם", הסביר סמנכ"ל לפיקוח על קופות החולים, עו"ד יואל ליפשיץ.

ליפשיץ הסביר את חשיבות חשיפת המידע והאופן בו יקל על המטופלים: "אם מבוטח בקופה גר בבאר שבע, זכותו לדעת האם הוא יכול לקבל טיפול בצפת. לכן הקופה חייבת לפרסם למשל אם יש לה הסדרים ארציים או מחוזיים. כמו כן, חשיפת המידע תאפשר שמירה על רצף הטיפול, "למשל במקרה של חולי דיאליזה שזקוקים לטיפול קשה במיוחד וארוך מאוד, הקופה צריכה להבטיח למבוטח שהוא יידע איפה הוא מקבל טיפולים, ושהוא יקבל אותם במקום קבוע ולא כל פעם במקום אחר".

לדברי ליפשיץ, חיוב קופות החולים לחשיפת המידע הוא צעד ראשון של משרד הבריאות במסגרת "מהפכת המידע" המתוכננת על ידי סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. "משרד הבריאות לוחץ על הקופות להפוך את הסדרי הבחירה לפומביים, שקופים ונגישים יותר לציבור. עד היום לא מופיע באתרי קופות החולים מידע מדויק וזה 'משגע' את המבוטחים. למעשה אנחנו רוצים להקל על החיים של הקופה ושל המבוטחים".

עוד באותו נושא:
ליצמן: עודף תקצוב קופות החולים יוזיל התרופות
בקרוב נשלם לקופות החולים לפי הביקורים?

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully