וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה מביכה בסלון האווירי: "סופר-ג'מבו" קורקע

איירבוס פתחה ברגל שמאל את אירוע התעופה השנתי הגדול בעולם: שני מטוסי הדגל שלה מקורקעים - מטוס הנוסעים המוביל התנגש עם הכנף באחד הביתנים, ומטוס התובלה הצבאי סובל מתקלה טכנית

הסלון האווירי השנתי בלה-בורז'ה, פריז, הנפתח רשמית היום (שני), הוא זירת התגוששות קבועה בין שתי ענקיות התעופה האזרחית העולמית, בואינג האמריקאית ואיירבוס האירופית, שמשווקות את מרכולתן ונאבקות על חוזי מיליארדים עם חברות התעופה. השנה, נפתח הסלון ברגל שמאל עבור איירבוס, עם סדרה של תקלות - ששיאן בתאונה של מטוס הדגל שלה, ה"סופר-ג'מבו" A380, שכנף שלו פגעה אתמול (ראשון) באחד המבנים במקום.

מטוס A380 "סופר-ג'מבו" של חברת איירבוס, שהכנף שלו ניזוקה בהתנגשות על המסלול בסלון האווירי, בורז'ה, פריז, 19 ביוני 2011. רויטרס
הכנף הקצוצה של ה"סופר-ג'מבו" שנפגע/רויטרס

התאונה אירעה שעות ספורות אחרי נחיתתו של ה-A380, מטוס הנוסעים הגדול בעולם שמוטת הכנפיים שלו מגיעה לכ-80 מטרים, בשדה התעופה של התערוכה. במהלך נסיעה איטית על המסלול, "גירדה" הכנף הימנית של ה-A380 את אחד הביתנים, וניזוקה. החברה נאלצה לקרקע את המטוס, שלא ישתתף במטסי הראווה בתערוכה. המבוכה גדולה עבור החברה שבעתיים משום שבתערוכה מוצג לראשונה המתחרה הישיר החדש של ה-A380 - ה"סופר-ג'מבו" החדש של בואינג, 747-8 "מוארך", שצלליתו הייחודית בולטת על המסלול והוא כבר מעורר עניין רב בקרב באי התערוכה.

אך בזאת לא הסתיימו הצרות של חברת הענק. מטוס הדגל השני שלה, מטוס התובלה הצבאי A400M, שאמור להתחרות ב"הרקולס" הוותיק של לוקהיד-מרטין אך לא כל כך מצליח למכור מאז החל ייצורו, קורקע גם הוא בגלל תקלה טכנית ולא ישתתף במיצג האווירי. עם זאת, הותר לו להשתתף במטס קצר כשנשיא צרפת ניקולא סרקוזי יפתח רשמית את האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully