וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ נערך לספטמבר: "בידוק לבכירי הרשות"

פנחס וולף

19.6.2011 / 19:15

מסמך שהוכן במשרד החוץ מגלה את ההיערכות לקראת אפשרות שהפלסטינים יכריזו חד-צדדית על מדינה. מהמסמך שהגיע לוואלה! חדשות עולה כי נבחנת האפשרות לבטל תעודות V.I.P לבכירי הרשות

"הנשק הסודי" של משרד החוץ נחשף: לקראת כוונת הפלסטינים להכריז בחודש ספטמבר באופן חד-צדדי על מדינה, הוכן במשרד החוץ מסמך פנימי ובו מצוינים צעדי המנע בהם ממליצים אנשי המשרד לנקוט כנגד היוזמה הפלסטינית. מהמסמך שהגיע לידי וואלה! חדשות עולה כי בארסנל "הנשק המדיני" מופיעה בין היתר האפשרות לבטל תעודות V.I.P של בכירים ברשות הפלסטינית. התעודות הללו מקנות להם בין היתר את האפשרות לעבור במחסומים ללא בדיקה. אם התעודות אכן יישללו, בכירי הרשות יאלצו לעבור בידוק ביטחוני כמו כל פלסטיני אחר בהגיעם למחסום.

אקט נוסף המופיע במסמך הוא הפסקת העברת כספי המסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית על פי "הסכם פריז" משנת 1994. האקט של הפסקת העברת כספי המסים כבר נוסה לפני מספר שבועות כאשר שר האוצר יובל שטייניץ החליט לנקוט בצעד זה בעקבות הסכם הפיוס בין פתח לחמאס. לאחר שבועיים ישראל שבה להעביר את כספי המסים אולם הפסקת הזרמת הכספים לתקופה ארוכה עשויה לגרום לקשיים של ממש בתשלומי משכורות לעובדי הרשות הפלסטינית.

עוד באותו נושא:

גרמניה: "הכרזה חד צדדית על פלסטין איננה הדרך"
בכירים פלסטינים: אבו מאזן רוצה "לוותר על ספטמבר"

לבטל את כל ההסכמים שנחתמו

בנוסף לשני הצעדים הללו, המסמך של משרד החוץ ממליץ לבטל את כל ההסכמים שנחתמו בעבר עם הרשות החל מהסכם אוסלו א'. על צעד זה, שוחח שר החוץ אביגדור ליברמן גם עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, בפגישתם ביום שישי.

מהלכים אלו מהווים חלק מהמאמצים של ישראל בקרב הדיפלומטים נגד הכרזה חד-צדדית בספטמבר על מדינה פלסטינית. ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך בשבועות האחרונים ביקורים בארצות הברית ובבירות שונות באירופה ושוחח בנושא עם ראשי המדינות.

נכון לעכשיו הנשיא אובמה והקנצלרית מרקל מתייצבים בראש מחנה המתנגדים לצעד החד-צדדי. אליהם הצטרף בשבוע שעבר גם ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני. בשבועות הקרובים נתניהו ייצא לביקורים מדיניים במדינות מזרח אירופה ויבקר בין היתר בבולגריה, בהונגריה ובפולין, בתקווה להגיע להישג של 30 מדינות שיתנגדו בספטמבר להכרזה הצפויה.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully