וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ בלון הגז בנתניה: "איבדנו שלוש מלאכיות"

איילה חננאל

19.6.2011 / 3:27

אמש נערכה הדלקת נרות לזכר ארבעת ההרוגים בכיכר העצמאות בנתניה. חברים סיפרו על שלוש החברות שמצאו את מותן ורבים מהנוכחים התרעמו על התנהלות האחראיים: "כולם התרשלו בתפקידם"

שלומי גבאי

(צילום: טל אנגלנדר ושלומי גבאי, עריכה: טל רזניק)

מאות אנשים פקדו אמש (שבת) את כיכר העצמאות בנתניה והדליקו נרות לזכר ארבעת ההרוגים שמצאו את מותם בפיצוץ בלון הגז שאירע בליל חמישי האחרון. בין הנוכחים שבאו לכבד את זכרם של הארבעה, בלטו חברי הקהילה הצרפתית בנתניה שאיבדו שלוש מבנותיהם בפיצוץ - סטייסי ברוק, רבקה מסיהיד ורבקה דוראי.

חברותיהן של השלוש סיפרו לוואלה! חדשות על הנערות, שעלו לארץ לפני כחמש שנים מצרפת. לפני כשנה הן החלו תהליך של חזרה בתשובה ומדי יום שישי, היו יוצאות עם חברותיהן לחלק נרות לשבת בכיכר בה איבדו את חייהן. "איבדנו שלוש מלאכיות", סיפרה חיה חג'ג שהכירה את השלוש מפעילותן המשותפת בבית חב"ד בעיר, "הן היו בנות עם כל כך הרבה כוח שהתנדבו ועזרו לכולם ואנחנו נמשיך את מה שהתחילו", התחייבה, "אנחנו כולנו כמו משפחה אחת ואיבדנו שלוש אחיות יקרות".

החברות הביעו זעם על התנהלות עיריית נתניה ש"התעלמה מדיווחים על הדליפה" ומתחו ביקורת על ראש העיר מרים פיירברג שלדבריהן "אפילו לא טרחה להתקשר לאף אחת מהמשפחות ולמסור את תנחומיה או להציע עזרה, כאשר יש פה אנשים שאבדו את היקרים להם ונשארו בלי בתים".

אהרון דראי, בן 17, היה חבר טוב של סטייסי ואף בילה עימה בליל הפיצוץ. הוא סיפר על הלילה האחרון בו ראה את שלוש הנערות ועל השעות הארוכות של הדאגה והחיפוש אחריהן לאחר הפיצוץ. "הייתי איתן בפיצרייה, ישבנו ושחקנו קלפים" אמר דראי, "היה פיצוץ גדול ומייד התחלתי לחפש את החברים שלי, ראיתי את חבר שלי על הרצפה והרמתי אותו. בהתחלה לא חשבתי שסטייסי נפגעה כי היא בדיוק הלכה לקנות שתייה אבל אז לא מצאנו אותה. חיפשנו בכל מקום, אפילו נסענו לחדרה כי חשבנו שאולי היא שם אצל קרובי משפחה, אבל בדרך חזרה ללניאדו התקשרה המשטרה ואמרה שצריך לבוא לזהות אותן. לא האמנו, רצינו עוד תקווה. היא בדיוק חזרה בתשובה, אז איך אלוהים עושה דבר כזה?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תושבים מדליקים נרות בזירת פיצוץ בלוני הגז בנתניה. שלומי גבאי
הדלקת הנרות בכיכר העצמאות/שלומי גבאי

"לקחו לי את האהבה שלי"

"הכרנו פה בכיכר, בהתחלה אמרנו רק שלום, לא תיארתי לעצמי שהיא תהיה הבחורה שלי, אבל עכשיו לקחו לי את האהבה שלי", כך סיפר ארוסה של סטייסי, ישי מגידיש, שגם הגיע אמש לכיכר להתאבל של מי שהייתה אמורה להיות אשתו כבר בחודשים הקרובים. ישי, אף הוא עולה חדש מצרפת, הכיר את סטייסי לפני כשנה, לאחר שעבר להתגורר בנתניה.

"כל הזמן היינו ביחד וגם ביום חמישי האחרון היינו יחד בכיכר עם חברים, ישבנו וצחקנו", סיפר ישי על מאורעות הערב הטראגי, "הגענו בסביבות השעה שמונה וחצי ושמעתי מכמה אנשים שיש פה איזה דליפת גז ושמישהו בא ותיקן אותה. התיישבנו על ספסל וסטייסי ביקשה ממני עשרה שקלים בשביל ללכת לקנות משהו לשתות. חשבתי שהיא תלך דרך הדשא אבל במקום זה היא הלכה דרך החנויות ואיך שהתיישבתי חזרה היה בום אדיר שהחריש לי את האוזניים". ישי ההמום מייד רץ לחפש אחר ארוסתו, "בדרך ראיתי חבר שלי בוכה, עצרתי ושאלתי אותו מה קרה, הוא הסתכל עליי בהלם וענה לי 'ראיתי מולי ראש של בן אדם עף באוויר, רגליים, ידיים'. אני בהלם, כולנו בהלם. שלשום עוד ישבנו ביחד ופתאום אני הולך לאזכרה של חברה שלי".

עוד סיפר ישי על סטייסי כי היא "הייתה בחורה שתמיד מחייכת, מלאה באנרגיה, תמיד עוזרת לכולם. שלוש נשמות טהורות שתמיד עשו טוב הלכו סתם, בגלל רשלנות וטכנאי אחד שפחד ללכת מאחורי החנות, לעשות את העבודה שלו ולהציל חיים".

"התקשרנו מהבוקר לדווח על הדליפה אבל ניתקו לנו בפנים"

גם הדיירים בבניינים שנהרסו התרעמו על התנהלות הגופים האחראיים, מהמשטרה ועד חברת הגז, "התקשרנו מהבוקר בלי הפסקה לעירייה לדווח על הדליפה אבל פשוט ניתקו לנו בפנים", טענו חלק מהדיירים, "הטכנאי שהגיע אמר שחסר לו חלק ויבוא למחרת, העירייה סירבה לשלוח צוות כיבוי וכולם התרשלו בתפקידם".

ביום שישי הוארך מעצרם של דניאל ישראל, טכנאי חברת פז-גז, בן 50 המתגורר ברעננה, ורחמים גואטה, תושב נתניה בן 46 המוכר למשטרה. גואטה חשוד שחתך את צינור הגז בבניין בו אירע אתמול הפיצוץ ברחוב הרצל בעיר במטרה לגנוב את הצנרת בבניין, ואילו ישראל חשוד שטיפל בחבלה באופן לקוי. השניים הכחישו את החשדות נגדם.

לפניות לכתבת: plilimm@walla.com

פיצוץ בנתניה כנראה כתוצאה מפיצוץ בלון גז גרם למותם של ארבעה בני אדם ונזק כבד לבניין, יוני 2011. אורי לנץ
הבניין בנתניה לאחר הפיצוץ/אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully