וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים ידונו במימון שכר לימוד ליוצאי צבא

פנחס וולף

19.6.2011 / 0:02

הממשלה תדון בישיבתה השבועית בהצעה של ח"כ קירשנבאום לפיה יוצאי צבא יזכו לסבסוד של 1,500 שקלים לשנת לימוד אקדמית. מנגד, אלו שלא שירתו, לא ייזכו לסבסוד ושכר הלימוד שישלמו יעלה

שלושה ימים לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה מסר חוות דעת נגד הצעת החוק המעדיפה יוצאי צבא בקבלה לעבודה בשירות הציבורי, תדון הבוקר (ראשון) ועדת השרים לחקיקה בהצעת חוק בעלת אופי דומה של ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו). על פי הצעת החוק, רק יוצאי צבא ושירות לאומי יהיו זכאים לקבלת סבסוד ללימודים אקדמאיים, דבר שיוזיל להם את שכר הלימוד הנוכחי ב-1,500 שקלים, ובמקביל ייקר את שכר הלימוד לסטודנטים שלא שירתו בצבא.

על פי נתונים של מחלקת המחקר והמידע של הכנסת, שכר הלימוד המלא לשנת הלימודים, שמסתיימת בימים אלו, נקבע על סך 12,636 שקלים, והשתתפות המדינה בלימודים לתואר הראשון עומדת על 2,857 שקלים. הנתונים מראים עוד כי 65% מכלל הסטודנטים שירתו שירות צבאי או שירות לאומי.

קירשנבאום טענה כי במצב היום יש משום אפליה כלפי יוצאי צבא, משום שאלה לא יכלו להשתכר במשך שלוש שנות שירותם, בצורה שתאפשר להם לחסוך ללימודיהם, בעוד שאלה שלא שירתו בצבא או בשירות לאומי יכלו לעבוד ולממן את לימודיהם ביתר קלות. לדבריה, "תופעת ההשתמטות הינה תופעה חמורה ועל המדינה להילחם בה בכל האמצעים העומדים לרשותה. בהצעה זו יש כדי לתקן את תחושת האפליה הקיימת בין סטודנטים שתרמו את מיטב שנותיהם למדינה, לבין סטודנטים שעשו בשנים אלה כדי לצבור כספים למימון לימודיהם האקדמיים, ויש בה כדי לעודד את המוטיבציה לשירות צבאי או לאומי משמעותי".

עוד בנושא:
היועמ"ש לרה"מ: מנע החוק שמעדיף יוצאי צבא
הצעת חוק: יוצאי צבא יקבלו קצבת ילדים כפולה
אושר: שנת לימוד בחינם לחיילים משוחררים

עוד הצעה: תחבורה ציבורית בשבת

בתוך כך, תדון הוועדה מחר גם בהצעת חוק תחבורה ציבורית בשבת. על פי ההצעה של ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), יתאפשר להפעיל תחבורה ציבורית גם בסופי שבוע. לדבריו, "כיום, מי שאין ברשותם רכב פרטי, מופלים לרעה בצורה בלתי הוגנת: זכותם לחופש תנועה נשללת למשך 24 שעות בכל שבוע, בלא שום הסבר סביר. ואילו בעלי המכוניות יתקשו לוותר על רכבם כאשר אין להם אפשרויות תנועה ביום החופשי שלהם". יחד עם זאת, הורוביץ הוסיף כי "הצעת החוק מתחשבת ברגשות הציבור הדתי ובצביון יום המנוחה, ומאפשרת להגביל תנועה של קווי אוטובוס, מוניות שירות, ורכבות עירוניות, בקווים ובאזורים מסוימים, וכן לצמצם את התדירות של הקווים השונים".

הצעת חוק מעניינת נוספת שתגיע לשולחן השרים קובעת כי אם נפגעי עבירה מתנגדים לעסקת טיעון שפרקליטות המדינה מבקשת להציע לנאשם, הנושא יובא להכרעת בית המשפט שינמק את החלטתו. "הסדרי טיעון פועלים לא פעם לטובת הנאשמים ועלולים לעשות עוול לנפגעים או לבני משפחתם במקרה של פגיעה חמורה או מוות של הנפגע", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק שהגישו חברי הכנסת זאב ביילסקי (קדימה) וזבולון אורלב (הבית היהודי).

עדכון ראשון: 22:28

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully