וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פיצוץ המו"מ: מערכת הבריאות תושבת ביום שני

אריאל נוי

17.6.2011 / 0:02

הרופאים טוענים כי משרדי האוצר והבריאות קיבלו החלטות מאחורי גבם במהלך המו"מ. בשבוע הבא הם יחריפו את העיצומים ובמשך כל השבוע חדרי הניתוח יטפלו בחולים דחופים ואונקולוגיים בלבד

בעקבות הפיצוץ היום במשא ומתן בין הרופאים לאוצר, הודיעה אתמול (חמישי) ההסתדרות הרפואית על החרפת העיצומים בשבוע הקרוב, על מנת ללחוץ על האוצר ומשרד הבריאות להיענות לדרישותיהם.

הרופאים עזבו את שולחן המשא ומתן בטענה כי משרד הבריאות והאוצר פעלו מאחורי גבם. לדברי גורמים בהסתדרות, במשך מספר ימים דנו הנציגים בנושא הפחתת מספר התורנויות למתמחים והתפלאו אתמול לגלות כי נציגי האוצר והבריאות כבר הגיעו ביניהם להסכמה בנושא. "הגענו היום לישיבה ולתדהמתנו מסתבר שיש סיכום כבר בין האוצר ומשרד הבריאות ", ציינו הגורמים. לדבריהם 160 תקנים שאושרו בחצי השנה האחרונה והיו אמורים להגיע לפריפריה ולהקל על המתמחים שם, יועברו לפריסה ארצית. "זו שערוריה. אנחנו בונים את המתווה ופתאום הופכים לנו את הקערה", ציינו בהסתדרות.

על כן התקבלה ההחלטה להחריף את העיצומים. מההסתדרות הרפואית נמסר כי "בעקבות חזרת המדינה מההסכמות שהושגו השבוע בנושא הגבלת מספר התורנויות וחזרתנו לנקודת ההתחלה במשא ומתן לא נותרה בידינו ברירה ואנו נאלצים להחריף את צעדינו הארגוניים בשבוע הקרוב".

ביום ראשון יחולו עיצומים בחדרי הניתוח ויתקיימו ניתוחים אונקולוגיים ודחופים בלבד, ביום שני תתקיים השבתה של כל מערכת הבריאות בארץ - ישבתו בתי החולים ומרפאות הקהילה של קופות החולים. ביום שלישי ייתקיימו שוב עיצומים בחדרי הניתוח וביום רביעי וחמישי יתקיימו עיצומים בחדרי ניתוח וייסגרו מרפאות החוץ, המכונים ומחלקות אשפוז יום.

עוד על שביתת הרופאים:
המשבר במערכת הבריאות: האחיות מחריפות המאבק
בית הדין לאוצר: "שביתת הרופאים לגיטימית"
מצוקת האשפוז הגיעה לשיאים שלא נודעו קודם
77% מהציבור תומך במאבק הרופאים

(עדכון ראשון: 20:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully