וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של גנבת הבגרות: "עומס הלימודים שערורייתי"

17.6.2011 / 0:02

אמה של ג' מאשימה את בית הספר בויאר בו לומדת בתה בכך שהעמיד אותה ואת חבריה בלחץ לימודי עמו הנערה לא יכלה להתמודד. האם האשימה גם את העיתונות שסיקרה לדבריה את המקרה באופן מוטה

מערכת וואלה!

אמה של ג', התלמידה בת ה-17 מתיכון בויאר בירושלים שעל פי החשד גנבה את טופס הבגרות בתנ"ך, האשימה אמש (חמישי) בשיחה עם מקורב את בית הספר בו לומדת בתה בכך שגנבה את הבחינה. "בית הספר היה צריך להתמודד בצורה אחרת עם הלחץ הלימודי האדיר שמופעל על הילדים, לחץ שהבת שלי לא עמדה בו. אתמול אמרתי לאחת מחברות ההנהלה בבית הספר שמבחינתי, ביום כיפור הקרוב היא צריכה לצום יומיים. לבת שלי הייתה עבודת מחקר גדולה בביולוגיה להגיש בסמיכות לבגרות בתנ"ך, ולדעתי מדובר בשערורייה. אסור להעמיד תלמידים במצב כזה של עומס".

ג' נתפסה ביום ראשון על ידי אחד הבוחנים במהלך מבחן הבגרות בתנ"ך כשבידיה, על פי החשד, טופס בחינה פתור. התלמידה הודתה במעשה שיוחס לה וסיפרה כי גנבה את הטופס הפתור ממרכז הבחינות האקסטרני, שם עובדת אמה. ג' נחקרה שלשום בתחנת המשטרה וכמו כן, נחקרה אמה של התלמידה שטענה כי לא הייתה מודעת למעשיה של בתה. מהמשטרה נמסר כי השתיים שוחררו לביתן בתום החקירה, שעדיין נמצאת בעיצומה.

בית ספר בויאר בירושלים, יוני 2011. עומר מירון
תיכון בויאר בירושלים, היום. למצולמים אין קשר לכתבה/עומר מירון

האם האשימה גם את העיתונות כי החמירה את מצבה של הילדה ואמרה כי "העיתונות צובעת הכל בגוונים שחורים נגד הילדה שלי, אני לא מאמינה לכתבים. עד שהחקירה המשטרתית תסתיים אנחנו נוריד את הראש. אני מקווה שהגל העכור הזה סוף סוף יירגע". אחת מאחיותיה של ג' הצטרפה אף היא לביקורת על סיקור המקרה ואמרה שהתקשורת צריכה להתנצל בפני המשפחה על העוול שנגרם לה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

התלמידים מבקשים להקל עם חברתם

במהלך היום קרובי משפחה וחברים באו לעודד את ג' ואת אמה שעוברים "ימים בלתי נסבלים" לדבריהם. חבריה של ג' יצאו להגנתה, וחברה הטוב, ד' בן ה-18, סיפר לוואלה! חדשות כי בית הספר מפעיל מכבש לחצים בלתי סביר על התלמידים, ואותם לחצים לטענתו, הם שהביאו את התלמידה לגנוב את בחינת הבגרות. במקביל, שלחו תלמידי השכבה מכתב למשרד החינוך בו הם מבקשים שלא להחמיר בעונשה.

ד' סיפר כי "יש עלינו עומס של בגרויות ועבודות להגשה, והזמן וחלוקת זמני הבחינות ומועדי ההגשה של בית הספר יוצרים לחץ רב. רוב התלמידים בשכבה מבקשים מועדי ב' בבחינות הבגרות ודחיות במועדי ההגשה של עבודות הגמר". הוא סיפר שלתלמידים בשכבה יש 10-14 מבחני בגרות ועבודות הגשה אותן הם מצופים להגיש כמעט בכל מקצוע.

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully