וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר של גנבת הבגרות בתנ"ך: "היא נשברה תחת הלחץ"

16.6.2011 / 17:01

חבריה של ג', התלמידה שגנבה את טופס בחינת הבגרות בתנ"ך, יצאו להגנתה. ד', חבר מהתיכון, סיפר לוואלה! חדשות כי ג' גנבה את הבחינה בשל דרישות הלימודים הגבוהות של מורי ביה"ס

תלמידים בתיכון בויאר בירושלים, בו לומדת ג', התלמידה בת ה-17 שגנבה את טופס בחינת הבגרות בתנ"ך, יצאו היום (חמישי) להגנתה של חברתם לשכבה. חברה הטוב של ג', סיפר לוואלה! חדשות כי בית הספר מפעיל מכבש לחצים בלתי סביר על התלמידים, ואותם לחצים לטענתו, הם שהביאו את התלמידה לגנוב את בחינת הבגרות. במקביל, שלחו תלמידי השכבה מכתב למשרד החינוך בו הם מבקשים שלא להחמיר בעונשה.

חברה של התלמידה, ד' בן ה-18, סיפר כי "יש עלינו עומס של בגרויות ועבודות להגשה, והזמן וחלוקת זמני הבחינות ומועדי ההגשה של בית הספר, יוצרים לחץ רב. רוב התלמידים בשכבה מבקשים מועדי ב' בבחינות הבגרות ודחיות במועדי ההגשה של עבודות הגמר". הוא סיפר שלתלמידים בשכבה יש 10-14 מבחני בגרות ועבודות הגשה אותן הם מצופים להגיש כמעט בכל מקצוע.

בית ספר בויאר בירושלים, יוני 2011. עומר מירון
למצולמות אין כל קשר לכתבה. תיכון בויאר בירושלים/עומר מירון

לדבריו, "בימים שלפני הבגרויות התלמידים לומדים בלי הפסקה, מסביב לשעון, ונשברים תחת הלחץ. אני יודע בוודאות מהשוואות שעשינו מול חברים שלנו בתיכונים אחרים, שהמורים שלנו נוטים לתת ציונים נמוכים מהרגיל בבחינות הרגילות ובעבודות ההגשה במטרה לדרבן את התלמידים ובכך מוסיפים ללחץ".

לגבי התלמידה, הוא אמר: "אין לי ספק שהיא עשתה את זה כתוצאה מהלחץ הרב שבו היא הייתה נתונה. בנוסף לבחינת הבגרות בתנ"ך היא הייתה מחויבת להגיש עבודת חקר בביולוגיה בקנה מידה בלתי סביר והיא התלוננה על כך רבות. מעשה הגניבה נעשה ברגע של חולשה וצריך לזכור שהיא תלמידה מצטיינת, הכי טובה בשכבה. מצטיינת חברתית וגם לימודית".

תלמידים בבית הספר טוענים כי הבעיה היא במערכת החינוך כפי שהיא משתקפת בבית הספר: "מכשירים אצלנו תלמידים לקבל ציונים גבוהים בלי לטרוח ללמד את החומר. לא מזמן פיטרו מורה לתנ"ך בבית הספר שמאוד אהבנו. אותו מורה היה שונה משאר המורים בכך שדאג ללמד את החומר ולא לדרוש את הציונים", סיפר חברה של התלמידה.


עוד על גניבת בחינת הבגרות בתנ"ך:
לא תגנוב: נתפסה עם טופס פתור של הבגרות בתנ"ך
גונבת הבגרות בתנ"ך הודתה: "פעלתי מתוך לחץ"

"היא עשתה את זה בגלל הלחץ"

מאז נחשפה הפרשה, החלו תלמידים רבים בבית הספר לפעול במספר חזיתות על מנת לשקם את הנזק התדמיתי שנגרם לילדה, בין היתר באמצעות עצומות מחאה בפייסבוק ובמכתבים למערכת החינוך. "למרות חברותנו עם ג' אנו מוקיעים את המעשה שעשתה, וסוברים כי פגעה בעיקרון השוויון, ובכך בכל התלמידים שניגשו לבחינה, וגם בנו, חבריה", כתבו התלמידים. "כאדם בוגר עליה לקחת אחריות על מעשיה ולשאת בתוצאות. ידוע ומוסכם על כולנו כי במקרה של תפיסה בהעתקה, ובמקרה זה גניבת המבחן, העונש צריך להיות חמור ולמצות את הדין. בשם אותו עקרון השוויון בו אנו מאמינים ודבקים, אנו מרגישים כי לכל מעשה עונש פרופורציונלי, ואף במקרה זה כשם שעליה להיענש בדין המתאים, היא אינה צריכה להיפגע בצורה חמורה יותר על מעשיה. אנו סבורים כי הענשה חמורה יותר מהעונש הנורמטיבי, לשם הרתעה ציבורית, הינה פגיעה בזכות לשוויון של ג'", כתבו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בית ספר בויאר בירושלים, יוני 2011. עומר מירון
"מקרה הנערה הוא מקרה בודד ומצער, עבורה ועבור משפחתה שאינו עומד בשורה אחת עם ערכי בית הספר הדוגלים במצוינות"/עומר מירון

התלמידים המשיכו וטענו כי "אנו סבורים כי הידיעה ההולכת ומתפשטת אודות מעשיה וחשיפת זהותה גרמו לה לתחושת השפלה גדולה, בידיעה שהיא מהווה נושא לשיחה בקרב כל מכריה ואף בקרב הציבור הרחב. על כן, אנו סבורים כי במידה מסוימת תחושה זו מהווה עונש לכשעצמה".

התלמידים התייחסו להיותה של ג' מצטיינת חברתית: "אנו חושבים כי לאור תרומתה הגדולה לנו כשכבה, נראה כי היא למודת ערכים חברתיים של תרומה לקהילה ועזרה לאחר, כך שחוסר היושר שלה אינו הערך המרכזי על פיו היא מתנהגת. אנו יוצאים מנקודת הנחה שהיא פעלה מתוך לחץ בלבד, ללא מודעות להשלכות מעשיה. הטעות שעשתה ג' היא מעידה חד פעמית חמורה אך יש לראות את הדברים כפי שהם ולהסתכל על מכלול התמונה".

הנהלת בית הספר מסרה בתגובה כי "מקרה הנערה הוא מקרה בודד ומצער, עבורה ועבור משפחתה שאינו עומד בשורה אחת עם ערכי בית הספר הדוגלים במצוינות".

עוד באותו נושא:
בכיר במשרד החינוך: "יותר מדי בחינות בישראל"

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully