וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלא השמיני: החרדים רוצים סגן נוסף בעיריית י-ם

מוטי לוי

15.6.2011 / 18:24

רחל עזריה המייצגת ציבור חילוני ודתי בעיר הבירה, צפויה להיכנס למשבצת השמינית בתפקיד סגן ראש עירייה בירושלים. לחרדים יש כבר שלושה סגנים, אבל הם רוצים יותר: "זה מגיע לנו"

סערת הסגנים בעיריית ירושלים מסרבת לשכוך. חודש וחצי לאחר שמינה ראש העיר ניר ברקת סגן ראש עירייה חרדי נוסף, שהצטרף לששת הסגנים המכהנים בעירייה, דורשים החרדים להעניק להם גם את תפקיד הסגן השמיני. המטרה: לטרפד את מינויה של חברת המועצה מטעם סיעת 'ירושלמים', רחל עזריה, המייצגת ציבור חילוני ודתי לאומי בעיר, וזאת בזמן שכיום, מתוך שבעת הסגנים בעירייה, שלושה הינם חרדים.

כזכור, לפני כחודשיים וחצי אישרה הכנסת תיקון לחוק הרשויות המקומיות המאפשר למנות בירושלים עד שמונה סגנים בתשלום, שניים נוספים על אלה שהיו קיימים עד אז. ברקת שהבטיח בעבר כי סגן אחד מתוך השניים יהיה חרדי וסגן נוסף ייבחר מ"סיעות המגזר הכללי" קיים את הבטחתו בדבר מינוי סגן חרדי, אך משהגיע הדבר להחלטה על מינויה של רחל עזריה, המשמשת, כאמור, נציגת הציבור החילוני והדתי בעיר, הוא נתקל, לפי מקורות בעירייה, באיומי חברי המועצה החרדיים על פרישה מהקואליציה. איומים שהובילו עד עכשיו לעיכוב מינויה בישיבה האחרונה של המועצה, בה התחייב ראש העיר להשלים את המינוי.

עזריה, דתייה בעצמה ופעילה חברתית מוכרת בירושלים נחשבת לאחת מהפעילות שבין חברי מועצת העיר. התנגדותם של החרדים למינויה נובעת מפעילותה של עזריה נגד "קווי המהדרין" הנהוגים בשכונות בעיר ביוזמתם של גורמים חרדיים קיצוניים. בישיבות שונות שהתקיימו בעירייה לאחרונה אף תקפו הנציגים החרדיים את עזריה מילולית וכינו אותה "רפורמית" ו"כופרת".

"בעיה עם הנושאים"

"לחברי המועצה החרדיים אין שום בעיה איתי" הסבירה עזריה בשיחה לוואלה! חדשות, "יש להם בעיה קשה עם הנושאים שאני מתעסקת בהם. החיצים שלהם אמנם מכוונים כלפיי, אך המטרה האמיתית שלהם היא פגיעה במשפחות הצעירות בעיר ובאג'נדה הפלורליסטית שאני מקדמת בעיר" הוסיפה. לדברי עזריה מטרתם של חברי המועצה החרדיים היא להפוך את ירושלים לעיר חרדית. "הלחצים שלהם ממש לא מרתיעים אותי ואני אמשיך להיאבק למען הציבור שבחר אותי ולמען עיר פלורליסטית המכבדת כל אדם באשר הוא", סיכמה עזריה.

יוסי דייטש, חבר סיעת יהדות התורה בעירייה ומי שמונה לאחרונה לתפקיד הסגן השביעי בעירייה, הכחיש בשיחה לוואלה! חדשות את ההתעסקות של סיעתו בדבר טרפוד מינויה של עזריה לסגנות. דייטש ציין כי סיעתו דורשת את התפקיד לעצמה מבלי לעסוק במינויה של עזריה. "אנחנו חושבים שבמסגרת החלוקה של סגנים נוספים בעיר ירושלים הסגן הנוסף מגיע ל'יהדות התורה' מכוח זה שאנחנו הסיעה הגדולה ביותר בעירייה. עד למחצית הקדנציה היינו עם סגן אחד כאשר סיעתו של ראש העיר שמונה שישה חברים היו לה שני סגנים. מקפחים אותנו בצורה הזאת" אמר דייטש.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "בכוונת ראש העיר לאשר בישיבת המועצה הקרובה מינוי סגן נוסף מהמגזר הכללי, כפי שהוסכם בהסכם הקואליציוני עליו חתומות כלל הסיעות".

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully