וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת נכנע ללחצים: סגן ראש עיר חרדי נוסף בי-ם

מוטי לוי

28.4.2011 / 14:37

גורמים בעיריית י-ם טוענים כי ראש העיר היה נתון ללחץ מצד יהדות התורה למנות נציג מטעמה לסגנו. ברקת הסכים, זאת למרות עצומה עליה חתמו למעלה מ-3,000 איש הקוראת למנות נציגה אחרת

מועצת העיר ירושלים צפויה לאשר היום (חמישי) את מינויו של יוסי דייטש לתפקיד סגן ראש עיר חרדי נוסף בבירה. לאחר המינוי יעמוד מספר סגני ראש העיר בירושלים על שבעה, כאשר שלושה מהם חרדים, אחד דתי לאומי, ושלושה חילונים.

מינויו הצפוי של הסגן הנוסף מסיעת 'יהדות התורה' במועצת העיר, מתבצע לאחר שהכנסת אישרה בסוף החודש שעבר תיקון לחוק הרשויות המקומיות המאפשר למנות בירושלים עד שמונה סגנים בתשלום. עם אישור התיקון פתחו מספר תושבים בעיר במסע איסוף חתימות לעצומה הקוראת לראש העיר למנות לתפקיד את חברת מועצת העיר רחל עזריה, מסיעת 'ירושלמים', המייצגת ציבור חילוני ודתי לאומי בעיר.

בעצומה למען מינויה של עזריה שצברה מעל ל-3,000 חתימות בתוך ארבעה ימים בלבד כתבו התושבים כי "אנו קבוצת האוכלוסייה אשר מהווה את חוט השדרה הכלכלי והחברתי של ירושלים (...) אין לנו זמן להגיע להפגנות, מפגני כוח ומסיבות. אנחנו עסוקים בלחיות ולהתקיים בעיר". הם הוסיפו כי "לכן אנו פונים אליך בדרישה לעשות את הדבר הנכון למען המשפחות בירושלים ולמען עתיד העיר – מנה את רחל עזריה כסגנית ראש העיר".

עזריה, דתייה בעצמה ופעילה חברתית מוכרת בעיר נחשבת לאחת מהפעילות שבין חברי מועצת העיר. יפעת זילברמן, תושבת ירושלים ובין החותמות על העצומה למינויה של עזריה, סיפרה לוואלה! חדשות כי "רחל היא אדם מאוד רציני עם ערכים מבוססים, ישרה מאוד. לראשונה פגשתי פוליטיקאית שאני חושבת שתייצג את הערכים שלנו כתושבים, אני רואה גם את פירות עשייתה בנושאים שהיא נגעה בהם ואיך הם עונים לצרכים של תושבי העיר". זילברמן הדגישה כי עד היום כל פעילותה של עזריה נעשתה בהתנדבות, ומכאן גם הקריאה למנות אותה לסגנית ראש עיר בתשלום.

"אכזב את הבוחרים שלו"

העצומה שהוגשה בימים האחרונים לברקת, כאמור, לא עזרה. גורמים בעיריית ירושלים סיפרו כי חברי הקואליציה החרדים הבהירו בשבועות האחרונים לברקת כי מינויה של עזריה לסגניתו יהווה מבחינתם "סדין אדום". ברקת, כך נראה, נכנע ללחצי החרדים ומביא היום לאישור מועצת העיר את מינויו של דייטש כסגן מטעמם.

לורה וורטון, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם מרצ, הביעה את אכזבתה מברקת. "ראש העיר כבר מתחילת הקדנציה הולך לכיוון מאוד ברור שעומד בסתירה עם ההבטחות שלו לציבור שבחר בו" אמרה וורטון. "הוא אכזב את הבוחרים שלו. לא בחרו אותו כדי שהוא ימנה שלושה סגנים חרדים", הוסיפה.

גם שחר אילן, תושב העיר וסמנכ"ל עמותת חדו"ש תקף את התנהלותו של ראש העיר ניר ברקת ואמר כי "חבל מאוד שלמרות שהציבור הלא חרדי בירושלים ניצח בבחירות, בעזרת ברקת, 'יהדות התורה' הם השולטים בעיר".

יהדות התורה: "לא התנגדנו למינוי"

יצחק פנדרוס, סגן ראש עיריית ירושלים מטעם סיעת 'יהדות התורה', הכחיש כי סיעתו התנגדה למינויה של עזריה לסגנית ראש העיר. "לא ידוע לי על יוזמה כזאת, היא לא עלתה אפילו לדיון, ברגע שתעלה לדיון נדון עליה", אמר פנדרוס והוסיף כי "מישהי רוצה להתמנות לסגנית ראש העיר והיא רוצה שיהיו תגובות בעד ונגד, אני לא רוצה להיות חלק מזה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה, כי "על פי ההסכם הקואליציוני עליו חתמו כלל הסיעות כולל סיעת מרצ, הוסכם כי ימונו חמישה סגנים לסיעות המגזר הכללי ושלושה סגנים לסיעות המגזר החרדי וראש העיר נאמן להסכם זה. לאור עזיבת סיעת מרצ את הקואליציה קיים תקן סגן פנוי למגזר הכללי". עוד הוסיפו בעירייה, כי "ראש העיר בוחן מספר חלופות לאיושו מסיעות המגזר הכללי ויביא את ההחלטה למינוי הסגן הנוסף לאישור בישיבת המועצה בחודש הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully